Üzgünüm; hem kötü haberlerle karşılaşmaktan hem de bu kötü haberleri sizlere vermekten. Rahmetli Ata Kıral Ağabeyim, 'Oğlum; ne zorun var; kaleminle iyi haber vermek varken niye kötü haber verip kötü adam olursun? Yalanları ve yanlışları görmek yerine habbe mertebesindeki doğruları ve iyileri kubbe yapıp iyi adam olmak dururken, sen niye kötü adam olmak için bunca çaba harcarsın ki?' diye takılırdı bana zaman zaman.

Huy bu deyip geçmek de mümkün gazetecilik sorumluluğu diye algılamak da. Aslında 'aydın sorumluluğu' demek gerekir de demiyorum, diyemiyorum. Hem her şeye rağmen kendimi 'aydın sınıfına taşıma hadsizliğini gösteremediğim' hem de sayıları az da olsa gerçek aydınlara haksızlık yapmaktan korktuğum için.

2017 Yatırım Programı üç gün önce Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yayınlandı. Ne yazık ki, o programda herkesin büyük bir sevinç ve arzuyla beklediği bazılarının ise son10 yıl içinde topluma sık sık müjde diye sunduğu 'Samsun-Çorum-Ankara, Ankara-Çorum-Samsun Hızlı Tren' projesi hakkında hiç de iyi bir haber yok.

Samsun-Çorum-Ankara, Ankara-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı, Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü bölümünde ve 'A-Etüd-Proje İşleri Toplamı B- 2017'den Sonraya Kalanlar- Muhtelif Etüd-Proje ve Mühendislik Hizmetleri' alt başlığında şu ifadeyle yer alıyor: 'Kırıkkale-Çorum-Samsun, Çorum-Samsun-Kırıkkale Etüd-Proje, Fizibilite Etüdü ÇED'

Yani, ortada herhangi bir yapım yok, bırakın yapımı, bir yapım ihalesi bile yok. Dahası, henüz fizibilite etüt çalışması da bitmiş değil. O da, eğer bir aksama olmazsa 2018'de bitecek. Programda süre 2015-2018 olarak açıkça yazılmış. Yatırım Programına göre bu işin toplam bedeli 23 milyon 720 bin TL. Şimdiye kadar kümülatif olarak 8 milyon 600 TL harcanmış, bu yılın bütçesine de 9 milyon 200 TL ödenek konulmuş. Hem işin hem de ödeneğin kalanı 2018'e sarkıyor. Dua edelim e 2019'a sarkmasın.

Burada bitmiyor bu iş; daha yürünecek çok yol var. Eğer fizibilite etüdü tamamlanır ve olumlu çıkarsa sıra kesin etüde gelecek. O daha ciddi, daha fazla emek ve zaman isteyen ve daha pahalı bir hizmet. Ondan sonra da yapım aşaması var. İşin en zoru da o. Para aslanın ağzında ve dünyadaki gelişmelere bakılırsa da giderek aslanın midesine yaklaşıyor.

İster inat deyin ister cehalet; ben aynı yerde duruyorum; devletin yakın gündeminde Samsun-Çorum-Ankara Hızlı Tren Projesi yoktur. Devletin şu andaki ve yakın vadedeki hızlı ve yüksek hızlı tren projelerini merak edenler Ulaştırma-Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı sitesinden her türlü bilgiye kolaylıkla ulaşabilirler.

2017 Yatırım Programı'nda dikkatimi çeken bir diğer ve belki de en az birincisi kadar hatta ondan da önemli olan husus Samsun-Çarşamba Havalimanı PAT Sahaları Onarımı ile ilgili bölüm oldu.

Bu bölümde işin başlama ve bitiş tarihi 2016-2018 olarak gösteriliyor. Halbuki bize bu işin 2017 baharında başlayıp 3 ay içinde biteceği söylenmişti. Ama devletin yatırım programı bunun aksini kayıt altına almış.

Hayır; yanlış okumadım, sakın aklınıza böyle bir şey gelmesin. Tekrar tekrar baktım. Bir de rakamlar var. O rakamlara göre 150 bin metrekarelik pistin onarımının proje bedeli 8 milyon 885 bin TL. Bu rakam bildiğimiz ihale rakamı. 2016'da 1 milyon 602 bin TL harcanmış, 2017 için de 4 milyon TL ödenek ayrılmış. Anlaşılan o ki 3 milyon 283 bin TL'de 2018 bütçesine konulacak.

Birilerinin daha önceki açıklamalarla çelişen bu faslın ne anlama geldiğini açıklaması gerek.