Samsun-Çarşamba Havaalanı'nın;
pist onarımı
nedeniyle
kimine göre 45 gün
kimine göre 3 ay kimine göre 9 ay
kapalı kalacağı
üzerine
tartışmalar sürüyor...
Okuyuculardan
gelen e-posta
ve telefonlar
üzerine,
"ikinci pist"
konusunu yazdık hem de
vatandaşa sorduk...
Kim ne derse desin,
ömrünü turizm sektörüne
adayan
ve sektörde Samsun'a
önemli katkıları
bulunan
Mustafa Yavuz
kadar bu mevzuya
vakıf
değiliz...
O yüzden onun
görüşlerini önemsiyor
ve dün gönderdiği
e-postadan
alıntıları sizlerle paylaşıyorum:
"Bir süredir Samsun-Çarşamba Havaalanı ile ilgili haberler azalınca (Yine Sahipsiz Kaldı Samsunum) yorumu yaparken, Sn. Murzioğlu'nun gazetenizdeki açıklamasını okudum.
Sn. Murzioğlu, konuyu ve olması gerekeni çok iyi ifade etmiş. Kendisine turizmciler ve kentimiz adına teşekkür ediyorum. Ben de 1-2 konuda katkıda bulunmak istiyorum.
Samsun/Çarşamba Havaalanı 1999 yılında açıldığında önemli bir boşluğu ortadan kaldırdı ve Samsun ara verdiği Karadeniz'in lider kenti olma iddiasına kaldığı yerden devam etmeye başladı.
Yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli alanda ciddi eksiklikler vardı ancak bunlar hizmete fazla yansımıyordu.
Bugüne geldiğimizde, havaalanının yıllık kapasitesinin 2 milyona yaklaştığını görüyoruz. Kısaca artık kapasitesi dolmak üzere...
Bundan sonra ne olacak ? Çok yakın bir zaman içerisinde havaalanının büyütülmesi zorunlu hale gelecek.
O halde yapılması gereken en temel şey; havaalanını, önümüzdeki 20 veya 50 sene yetecek kapasiteye çıkartmak. Bunun için yeni bir plan ve program yapmak…
Bu da diğer havaalanlarında uygulandığı gibi 'ULAŞIMI ENGELLEMEDEN, YENİ TERMİNAL BİNASI YENİ PİST' yaparak mümkün olabiliyor. Şu anda Antalya ve Sabiha Gökçen Havaalanı'nda olduğu gibi..."

Samsun'da turizm sektörünün duayenlerinden
Mustafa Yavuz, gönderdiği e-postada
yaşanacak sıkıntıları da madde madde
şöyle sıraladı:

"1-Önümüzde, 71 ülkenin katılacağı 'İşitme Engelliler Olimpiyatları' gibi uluslararası bir organizasyon var...
2-Havayolu şirketleri bugünün 6 ay öncesinden hatlarını açıp biletlerini satmaya başlamışlar. Şimdi bu uçuşları ya iptal edecekler ya başka alanlara kaydıracaklar.(Onur Air iptal etti-diğerleri ne yapacaklarını henüz belirleyemediler) Ancak, bu saatlerde uçaklarına yeni hatlar bulmak zorundalar ve yeni hatlardan sonra geriye dönüş zor olacak. Bu da daha sonrasında Samsun seferlerinin mevcut sayısının azalmasına neden olacaktır.
3-Binlerce insan erken "Ekonomik bilet" aldı yurtiçi- yurtdışı program yaptı. Tamam, biletlerinin bedellerini iade alabilecekler ama bu sefer yeni biletler pahalı olacak.
4-Tur operatörleri- seyahat acenteleri, özellikle mayıs ayı için imzalanan sözleşmeler ve yapılan anlaşmalarda sıkıntılar yaşayacak. Bunların içerisine 19 Mayıs Haftası etkinliklerini eklemek ve bunun doğuracağı sıkıntıları gözardı etmemek gerekiyor.
5-Zaten iyi gitmeyen ekonomik duruma bir de ulaşım engeli tuz biber olacak. Otelciler seyahat acenteleri, Samsun esnafı ciddi ekonomik kayıplar yaşayacak. 1999 öncesi havaalanının kapatılmasında yaşanan kayıpları unutmamak gerek…"
Uzatmayalım!..
Teşhis doğru,
tedavi yöntemi de
belli...
Yani, Antalya ve Sabiha Gökçen'de
ulaşım engellenmeden
çalışma yapılabiliyorsa
Samsun'da neden olmasın?..