n Her ilde açılan üniversite dışında eğitimdeki hesap hala eski zilli hesap. Yakında ortaokul öğrencilerimizin gireceği SBS( Seviye Belirleme Sınavı) mi yoksa SDS (Seviye Düşürme Sınavı) midir?

n
n

n Malumunuz olduğu üzere bir mesel, ne idüğü belli iflas etmiş bu eski zilli hesap eğitim sistemini harikulade açıklar.

n

n Mesel bu ya; bir gün ormandaki hayvanlar biraraya gelip okul açma ve yaşatma derneği kurarlar. Bir sincap, bir kuş, bir tavşan ve bir yılan balığı yönetim kurulunu oluşturur.

n

n Tavşan, müfredata koşmanın konulmasını ister. Kuş, uçmanın dahil edilmesini, Sincap ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olmasını ister.

n

n Neticede bütün talepleri biraraya getirip, bir müfredat programı yapar ve bütün hayvanların bu dersleri görmesini kararlaştırırlar.

n

n Tavşan; koşu dersinden (100) alıyor olmasına rağmen, ağaca tırmanmak onun için çok ciddi bir sorun olur. Habire yere düşer. Bir süre sonra beyni hasar görür ve eskisi gibi koşamaz. Artık koşuda (100) almak yerine, (45-50) alır. Ve tabii, ağaç tırmanmada ise her zamanki gibi düşerek zayıf almaya devam eder.

n

n Kuş; uçmada çok başarılıydı ama sıra toprak kazmaya geldiğinde o kadar başarılı olamadı. Sürekli gagasını ve kanatlarını zedeledi. Bir süre sonra toprak kazma notu hala (20) olmasına rağmen, uçma notu tıpkı Tavşan gibi (100) den (45-50) ye düşmüş üstelik ağaca tırmanmada çok zorlanır.

n

n Sonuçta sınıf birincisi olan hayvan; her şeyi yarım yapabilen, yarım akıllı yılan balığı olur.”

n

n Buna rağmen yönetim kurulu çok mutludur zira herkes bütün dersleri görmektedir. Fazla gecikmeden de sistemlerine yeni bir isim verirler, Geniş Tabanlı Eğitim Sistemi derler.

n

n İflasın nedeni olur bu sistem ve diğer nedenler peşi sıra gelmeye başlar. Sıralayacak olursak:

n

n En önemlisi eğitimdeki tüm problemin kaynağının öğretmen olarak görülmesi ve öğretmenlerin adeta günah keçisi yapılması…

n

n Öğrenci merkezli bir eğitim sisteminin henüz oturtulmuş olmaması…

n

n Kıyafet özgürlüğünün dahi ne denli önemli ve çağdaş bir uygulama olduğunun, zorunlu kıyafetin ise bir o kadar baskıcı ve zorbalığın tezahhürü olduğunun hala anlaşılamamış olması…

n

n Dershane varlığının vahim olduğunun görülmesine rağmen ısrar edecek cehaletin cesur olması…

n

n Öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişkinin öğretmen-öğrenciden; ahbap-arkadaş basitliğine indirgenmesi…

n

n Öğretmenin karar almada ve vermede etkisizleştirilerek öğrenci üzerindeki saygınlığının azaltılması…

n

n Müfredatta uygulamaya dönük olmayan salt bilgi verilmesi…

n

n Teknolojik altyapının okullarda yeterince kullanılamaması. Uygulanması istenen teknolojik uygulamalarda içerikten yoksun kalınması…

n

n Mesleki eğitime önem verildiği söylenmesine rağmen mesleki eğitimin değişme ve gelişme göstermemesi. Mesleki eğitimde hala eski teknoloji ve eski bölümlerin olması. Günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek bölümlerin mesleki okullarda açılmamış olması…

n

n Her yıl değişen sınav sistemi nedeniyle hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin adapte olmada zorlanması…

n

n Her ilde, ilçede uygulanan projelerin gereğinden fazla ve farklı olması ve bu projelerin verimli olmaması, sadece resmi yükümlülüğün yerine getirilmesi için projelerin okullarda uygulanması…

n

n Eğitimde fırsat eşitliğinin bir türlü halledilememesi…

n

n SBS gibi sınavlarda bütün okulların eşitmiş gibi eşit şartlarda yarıştırılmasına karşı çıkacak vicdanların gelişmemiş olması…

n

n Özel okul öğrencisiyle mahrumiyet dolu nice uzak devlet okullarındaki öğrencilerin teoride eşit, pratikte ayrıcalıklı hale getirilmesi…

n

n Karadeniz gibi emniyetin kolay sağlanabileceği, sınava hile karıştırmanın zor olduğu yerlerde sınavlara müdahalenin neredeyse imkansız olmasına rağmen, kimi bölgelerde terör odaklı korkunun sınavlarda çok daha rahat olacağının hala görülmemesi. Yani şehirde ya da şehre yakın ve terör korkusundan uzak A köyünde sınav yapan öğretmeni etkileyecek ortamla, şehirden daha uzak terör korkusunu ensesinde hisseden B köyünde sınav yapacak öğretmeni etkileyecek ortamın sınav eşitliğini bozacak olmasının hala anlaşılmamış olması…

n

n Ve sonuçta ne dersek diyelim bütün itirazlarımızın boş lakırdı görüleceği, eğitimde iflasın diğer nedenleridir efendim.

n

n Güzel günlere uyanın.

n

n Sağlıcakla kalın…

n
n

n

n