İnsanoğlu yaşamsal ihtiyaçlarını gidermek için mutlaka tüketmek zorunda. Bu geçmişte farklı şekillerde olduğu gibi bugün de insanlar yaşam mücadelesini sürdürebilmek adına beslenme ihtiyacını gideriyorlar. Ancak artık yeme içme sadece fizyolojik ihtiyaçların giderilmesi faaliyetlerinin ötesine geçmiş durumda.

Dünyanın birçok bölgesi bugün gastronomik değerleri ile ön plana çıkmaya çalışıyorlar. Bu bir yiyecek maddesi olabileceği gibi zaman zaman da içecek olabiliyor.

Türkiye bu açıdan son derece zengin bir durumda. Etrafı denizler ile çevrili olan ülkemizde denizden elde edilen mahsuller başta olmak üzere çok sayıda ön plana çıkabilecek ürünümüz var.

Samsun özelinde durum değerlendirildiğinde ise tam bir mozaik ile karşı karşıya olduğumuzu görüyoruz. Tescillenmiş ürünlerimiz başta olmak üzere insanlara anlatacağımız çok sayıda ürünümüz var. 17 ilçenin tamamında ilçeyi ön plana çıkarabilecek ürünlerimiz mevcut. Tiritten pideye etten ot yemeklerine kadar çok sayıda ürünümüz var.

Pazarlama açısından değerlendirdiğimiz zaman ise ürünlerimizi hitap edeceğimiz kitle ile bir araya getirmemiz gerektiği ortaya çıkıyor. Bu bağlamda şehrimizde çok önemli girişimler oldu. Burada önemli ve kritik olan şey ise bir faaliyetin bir kez yapılmasının ötesinde sürdürülebilir olması önem kazanıyor. Başka bir anlatım ile bu tür faaliyetlerinin sayısının artması lazım.

Festivaller ve tanıtım günleri bu açıdan son derece önemli. Bizim şehrimizde de Ot Festivali yapılıyor. Ot Festivali müthiş bir ilerleme kaydetti ve artık gurmelerin de geldiği festival haline geldi. Ancak Ot Festivali'nin yanına başka tematik festivallerin de eklenmesi lazım. Bu festivallerin her sene ve kapsamının genişletilerek yapılması ise şart.

Pazarlamada temel kurallardan birisi bir mesaj ne kadar çok tekrar edilir ise o kadar çok hatırda kaldığıdır. Dolayısı ile yapılan tüm etkinliklerin ulusal ve uluslararası mecralarda sürekli olarak vurgulanması gerekiyor. Bu mesajın iletilmesinde birçok farklı mecra kullanılmakla birlikte en etkili yollardan birisi görsel basın ve en başta da TV geliyor. Ortalama 5,5-6 saat TV izleme süresinin olduğunu düşündüğümüz zaman etkisi daha önemli hale geliyor. Dünyaca ünlü bir pizza markası ülkemize ilk girdiğinde bayii ağı kurmasında sıkıntılar yaşadı. Sonrasında ise hayatımıza bir anda Ninja kaplumbağalar isimli çizgi film girdi. Yaklaşık 10 yıl bu çizgi filmi izleyen çocuklar ergenlik – gençlik dönemlerine geldiği zaman çoğunluğu pizza yer hale geldi. Sadece pizza yemek ile kalmadı fast food önemli bir unsur haline geldi. Dolayısı ile gastronomi insanlık için son derece önemli. Gastronomik değerlerimize sahip çıkıp bu değerleri tanıttığımız zaman hem yerli hem de yabancı turistin şehrimize geldiğiniz göreceğiz. Bu sayede de şehrimiz ülke ekonomisi içinde bir ürünle daha kendisinden söz ettirmeyi başaracaktır.