Sanat bir ülkenin gelişmişlik göstergelerinden birisi. Bu anlamda bakıldığı zaman kişi başına düşen milli gelirin en fazla olduğu ülkelere bakıldığında söz konusu ülkelerin kültür ve sanata önem verdiğini görmekteyiz.

Sanatsal faaliyetler bireylere çok fazla kazanım sağlar. Kişilerin yaratıcılık becerilerini artırmasına katkı verdiği gibi beynimizin de daha etkili ve verimli çalışmasına olanak sağlıyor.

Bugün anaokullarından başlayarak yönetici eğitimlerine kadar olan tüm süreçlerde drama gibi etkinlikler yapılmakta; bu sayede bireylerin takım olma becerilerinin de gelişmesi sağlanmaktadır.

İşletmelerin bu tür faaliyetlere sahip çıkması onlara birçok açıdan fayda sağlamaktadır. İnsanlar yoğun çalışma temposu sonrasında bu tür faaliyetler aracılığı ile iş stresinden uzaklaşmakta ve ertesi güne daha zinde başlamaktadır.

Bu tür faaliyetler çalışanların arasındaki iletişimi güçlendirmekte ve bu sayede de kişiler sadece iş ilişkisi kurmanın ötesine geçerek 'biz' olarak hareket etmektedir.

İşletmelerin bu tür faaliyetlere sponsor olması müşteri nazarında da önemli bir değer ifade etmektedir. Topluma faydalı olan topluma değer katan faaliyetler ile anılan işletmelerin marka değerlerinin de daha yüksek olduğunu görüyoruz.

Akbank Caz Festivali, Borusan Grup, Eczacıbaşı'nın bu anlamda yaptığı tüm faaliyetleri göz önüne aldığımızda resim çok daha net görülmektedir.

Yerel markalar haklı olarak bize bu konular çok uzak gibi düşünebilir. Ancak global marka olmak isteyen herkesin bu gerçeği göz önüne alması gerekir.