YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Doç. Dr. Yetkin BULUT

DÖNÜŞÜM

            Dijitalleşme hepimizin hayatını yakından etkiledi. Akıllı telefon ve mobil internet kullanım oranının günden güne artıyor olması nedeni ile rekabetin, markaların hedef tüketicileri ile kurdukları iletişimin şekli de değişti. Eskiden sadece TV reklamları tüketicinin karar vermesinde yeterli oluyorken bugün artık yetersiz kalıyor. Dijital mecralar ile geleneksel mecraları birleştiren ve hedef tüketicileri ile bağ kurabilen, yarattığı duygusal fayda sayesinde marka sadakatini ortaya çıkarabilen markalar artık tüketici nazarında daha değerli.

           Dijitalleşme ile beraber, artan uyarıcıların da etkisi ile tüketici artık çok sayıda mesaja maruz kalıyor. Bu mesajların arasından tüketicinin dikkatini çeken ise fark edilip tüketici tarafından satın alınıyor.

           Rekabet artık sadece kendi sektörünüzdeki firmalar ile yaşanmıyor. Sizin sektörünüzden tamamı ile farklı bir sektörden, dünyanın çok başka bir yerinden size rakip olacak hatta sizin yok olmanıza neden olacak markaların ortaya çıkması söz konusu. Dolayısı ile markalar sadece kendi sektörleri ile değil neredeyse tüm sektörler ile rekabet söz konusu.

           Bu durumun ortaya çıkardığı bana göre iki temel kavram var. Birincisi inovasyon ikincisi de girişimcilik. İki kavram artık markaların geleceğini belirliyor. Bu iki kavrama yatırım yapan markalar kalıcı olacak, diğerleri maalesef ki rekabet sahnesinden yok olup gidecekler.

           KOBİ’ler dijitalleşme konusunda çok şey yapmalı. Bu manada hem yazılıma hem de yazılımı kullanacak, veriden bilgi üretecek ve bunu markanın menfaati için kullanacak kişilere / sistemlere yatırım yapılması gerekiyor.

           Dünyada ekonomi kuralları sürekli değişiyor. Eskiden İpekyolu üzerinde olan yerler ticari yaşam için çok değerli iken bugün artık yeni İpekyolları kuruluyor. Bu somut olarak gerçekleştiği gibi “Dijital İpekyolu” şeklinde de olabiliyor. Yeni İpekyolları sayesinde dünyada başta lojistik olmak üzere birçok sektör ve ülke ya yıldızları parlayacak ya yıldızları sönecek.

           Markaların artık entelektüel sermaye ve dijitalleşmeye aynı anda ağırlık vermesi gerekiyor. Sizi etkileyecek olan hamle şirket içinden ortaya çıkabileceği gibi şirket dışından da ortaya çıkabilir.

           Tüm bunlar ışığında artık işletme sahip ve ortaklarının zihinsel olarak dönüşüm ve değişimi kabullenip bu doğrultuda yatırımlar yapması gerekiyor. Şirket içi herkesin dünyada olan biten tüm güncel değişimleri takip ediyor ve söz konusu değişimleri de şirkete uygulaması gerekiyor. Doğaldır ki bu değişim akşamdan sabaha olabilecek bir değişim değil. Uzun bir zamanı gerektiren bir durum.

           İşte bu durumu bilir ve bu doğrultuda markalar yatırımlarını gerçekleştirir ise bizim de 100 yılı deviren markalarımız ortaya çıkacaktır. Bireylerin ve markaların öğrenmeyi öğrenmesi gerekiyor. Bunu kendilerine düstur haline getirmesi gerekli ki gerekli adımları zamanından önceden öngörme şansına sahip olsun ve bunun için yatırımlarını zamanında yapabilsin. Aksi halde çok şey kaybedilmiş olunacaktır.

DOLMUŞOYUNLAŞTIRMADİKEY TARIMDÖNÜŞÜMBAYRAMAPPLE VS HUAWEI 2APPLE VS HUAWEITAHT OYUNLARISAMSUN VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKKATMA DEĞERYazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Ali Yılmaz ERGEN
ELEŞTİRELİM, KATKI YAPALIM...
Ali Yılmaz ERGEN
Mustafa GENÇ
“ESKİ HAL MUHAL!”
Mustafa GENÇ
Nagehan Yeşilyurt
Doğal güzellik kanyon
Nagehan Yeşilyurt
Ergin KAHVECİ
“YAPISÖKÜM”
Ergin KAHVECİ
İbrahim Sezen
Aman “PATRON” yanlış anlama !...
İbrahim Sezen
Alpaslan ÇEPNİ
DEMOKRASİ VE EĞİTİM ÜZERİNE
Alpaslan ÇEPNİ
Doç. Dr. Yetkin BULUT
DOLMUŞ
Doç Dr Yetkin BULUT
Prof. Dr. Yusuf DEMİR
BİR DAMLA SU
Prof Dr Yusuf DEMİR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
KEMİRGEN
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
Psk. Beste GÜNEYSU
Patolojik Kıskançlık (Othello Sendromu)
Psk Beste GÜNEYSU
Mustafa ÖZBALCI
EN İYİ DOST KİTAPTIR 
Mustafa ÖZBALCI
Cesur CEYLAN
Aile Mahkemelerinin Uzmanlık Potansiyeli 1
Cesur CEYLAN
Akın ÜNER
SURİYELİLER EMPERYALİST BİR PROJE Mİ?
Akın ÜNER
İlker Mutlu
HAYAT DAMARI
İlker Mutlu
Psk. Beste Güneysu
Evlilikte Doğru İletişimi Kurabilmek
Psk Beste Güneysu
Kenan ÖZTÜRK
Altın Yumurtlayan Artvin
Kenan ÖZTÜRK
Hikmet KURADA
BAZI ŞEYLERİ İDRAK ETMENİN YAŞI VAR
Hikmet KURADA
Serkan Eskalen
Netflix ve TV Yayıncılığı -1
Serkan Eskalen
Nurullah Kızıldağ
KÜRESEL ISINMANIN SONUCU
Nurullah Kızıldağ
Prof. Dr. Osman DEMİR
MERKEZ BANKASI: FRENE DEVAM
Prof Dr Osman DEMİR
Birol BİRCAN
Küçükkaya, küçük kaldı
Birol BİRCAN
Naci ALTUNCU
KAYIP GENÇLER
Naci ALTUNCU
Şakir DEMİRCİ
SAYIN CEMİL DEVECİ YALI KAFE TARTIŞMASI VE KAVAKLILAR
Şakir DEMİRCİ
Ayhan HAMLI
ŞEHİTLİKTEN GÜL SÖKMEK HIRSIZLIKTIR...
Ayhan HAMLI
Ersin ERGE
KENDİ KUYUSUNU KAZAN SANAT NEYDİ DERKEN
Ersin ERGE
Selçuk KAYA
Soyadı 'Buz' kendisi 'Ateşli'
Selçuk KAYA
Metin ATLI
İRFAN BUZ İLE YENİ HEYECAN
Metin ATLI
Ömer PAMUK
MIŞ GİBİ YAŞAMAK...
Ömer PAMUK
Kıymet Ocak
PRATİK BİLGİLER
Kıymet Ocak
Tuğçe Gevşek
ORTAYA KARIŞIK
Tuğçe Gevşek
Kurtcan KURT
19 MAYIS'I ANLAMAK
Kurtcan KURT
Yılmaz Özbakır
İNFAK ve TOPLUMSAL FAYDA
Yılmaz Özbakır
Ender GÜR
ELDE VAR HÜZÜN
Ender GÜR
Salim YILDIZ
Hayaller bir başka bahara...
Salim YILDIZ
Kadir GÜRKAN
Nereden Baktığımız Önemli
Kadir GÜRKAN
Gül TURAN
ÇİN SEYAHATNAMESİ II
Gül TURAN
Hasan Cem KESKİN
BİZDE ÇOCUKTUK
Hasan Cem KESKİN
Kenan KAYIKÇI
BÜYÜK KAPTANLAR
Kenan KAYIKÇI
Fulya ZORLU
3-6 Yaş Arası İtiraz Problemi
Fulya ZORLU
Murat Sandıkçı
İNSAN YENİLİNCE TÜKENMEZ, PES EDİNCE TÜKENİR...
Murat Sandıkçı
Turgay SAAT
MADALYALAR SAMSUN'A
Turgay SAAT