1. İnsanlara Yanıldıklarını Göstermek: Tüketicilerin o ana kadar bir ürün/ürün grubu veya ihtiyaç ile ilgili sahip oldukları bilgilerin yanlış olduğu onlara gösterilerek, pazarlaması yapılan ürüne karşı tüketicilerin ilgilenimi artırılabilir. Geleneksel olarak koltuk altı deodorantlarının (stick veya aerosol deodorant) pazarlama iletişimlerinde bu ürünlerin sahip oldukları güzel kokular ve etki süreleri objektif ve subjektif bilgi unsurları ile vurgulanmaktaydı. Daha sonra bunlara ilaveten gömlek veya tişörtte leke bırakmaması yapış yapış olmaması vb. gibi unsurlar, bu ürünlerin pazarlama iletişimlerinde tema olarak işlenmeye başladı. Fakat Dove bir adım daha ileri giderek pazarlama iletişimlerinde kendi deodorantlarının bir bayanın koltuk altının görünümünün de önemli olduğunu ve kendi ürünlerinin koltuk altını yapış yapış değil kuru ve güzel gösterdiğini açıkladı. Fakat bayanların genel olarak “Benim koltuk altımı da kim görecek?” diyeceklerini tahmin ederek, reklamlarında çeşitli ortamlarda(işyerinde dosyayı rafa koyarken, birisine bir şeyi işaret ederken, otobüste vb. gibi) koltukaltları görünen bayanları göstermişlerdir. Burada ürün başarısında “siz koltuk altınızın pek görünür olmadığını düşünüyorsunuz ,ama bakın koltuk altınızın görünmesi için ne kadar çok fırsat var” diyerek (yani tüketicilere bildiklerinin yanlış olduğu mesajı verilerek) ürüne ilgilenimin artırılması oldukça etkili olmuştur.
2.İnsanların Hedonik İhtiyaçlarına Hitap Etmek: Nescafe reklamlarında kullanılan ‘Keyfi Yudumla’ sloganı ile hedonik ihtiyaçlara hitap ederek ürüne/markaya karşı olan ilgilenim artırılmaya çalışmaktadır. PETA (People for Ethical Treatment of Animals) adındaki hayvan hakları savunucuları derneği hayvan haklarına dikkat çekebilmek için, I’d rather go naked,than wear fur (Kürk giymektense çıplak gezerim) pankartları ile sokaklarda çıplak olarak gösteri yapmakta. Bu yolla dernek daha fazla dikkat çekip, farkındalık yaratabilmektedir. Yine Ukrayna’da FEMEN grubu üyeleri ülkeyle yönelik seks ve evlilik turizmini protesto etmede kamuya açık alanlarda çıplak gösteriler düzenlemektedir.
3.Pazarlama İletişimlerinde Ünlü Kişileri Kullanmak: Pek çok insan çeşitli ünlü kişilere karşı neredeyse taparcasına sevgi ve saygı duymaktadır. Bu ünlü kişileri beğenen tüketiciler, onların hayatlarını çok merak ettikleri için onlarla ilgili ürünlere ve reklamlara karşı büyük ilgi duyabilmekteler. Hatta çoğu kez bir tür viral pazarlama örneği gibi ağızdan ağza hikayeler şeklinde birbirlerine anlatmaktadır.
4.Ürün ile Tüketici Arasında Sürekli Bir İlişki Sağlamak. Bazı Harley Davinson, Ferrari vb. gibi kült (cult) markaların dışında ürünler insanlar için çok önemli olmayabilmektedir. Özellikle sıradan olan hızlı tüketim ürünlerinin pazarlanmasında tüketicilerin bu ürünlerle aralarında bir tür ilişki yaratılması onlar için duygusal açıdan önem taşıyabildiğinin gösterilmesi o ürüne karşı ilgilenimi önemli ölçüde artırabilmektedir. Normal olarak bir tüketici için yoğurdun markası çok önemli değildir. Bir yoğurt markasının reklamlarında rol alan erkek oyuncunun bu yoğurdu yerken (Annemin yoğurdu diyerek)son derece duygulandığı, gözlerinden yaşlar geldiği gösterilmişti. Çünkü bu yoğurt ona annesini hatırlatmaktaydı. Tüketiciler için yoğurdun markası önemli değildir. Fakat anneleri (ve herkes için tabii ki) çok önemlidir.İkisi bir reklamda başarılı bir şekilde biraraya getirilebildiğinde ürün hakkında ilgilenim yaratabilmekte veya ilgilenim miktarı artırılabilmektedir. Ayrıca, yarışmalar, çelişkiler (örneğin, bu ürünün adını siz koyun) vb. uygulamalarla da bir ürüne veya hizmete olan ilgilenimi artırılabilir.