Gerilla pazarlama; geleneksel olmayan metotlarla geleneksel olan amaçlara ulaşmaktır. Az güçle en etkili sonucu alma mantığına dayanan askeri “gerilla” kavramı, pazarlama alanında kıt kaynaklarla en etkili ve verimli sonucu almak için uygulanan bir sistem olarak karşımıza çıkmaktadır. Örneğin; enerji içeceği olarak karşımıza çıkan Redbull’ u ele alalım. Bu ürünün hedef kitlesi genç kuşaktır ve işletme bu hedef kitleye ulaşabilmek için okullara gidip numune dağıtmakta ya da gençlerin partilerine sponsor olmayı tercih etmektedir. IKEA örneği aynı zamanda gerilla pazarlama taktiğidir. Bu da tüketici gereksinimlerinin kaliteden taviz vermeksizin ucuz fiyatla karşılanması ve sonuçta tatminin ortaya çıkması söz konusudur.
İşletmelerin gerilla stratejisini kullanarak başarıya ulaşması için atması gereken ilk adım işletme içerisinde geniş bir bilgi veri tabanı ( gerilla pazarlama süreci aynı zamanda veri tabanlı pazarlama süreci ile ilişkilidir) oluşturulmasıdır. Atılması gereken ikinci adım, işletmenin rakiplerinden farklı olarak yapabileceklerinin listesinin çıkarılarak bir plan kapsamında işletmeyi başarıya götürecek hedeflerin belirlenmesi ve buna yönelik pazarlama stratejilerinin saptanmasıdır. Stratejiler belirlenirken özellikle dikkat edilecek husus, hedef pazarı net bir şekilde tanımlamak ve işletmeye rekabet gücü kazandıracak faktörleri ön plana çıkartmaktır.
Bütün bunlardan sonra; pazarlama yöneticisi tarafından bir gerilla pazarlama takvimi hazırlanmalı ve öncelikler, kullanılacak gerilla pazarlama silahları ve karar verme zamanları belirlenmelidir. Bu aşamalarda dikkat edilmesi gereken husus, bütün silahları aynı anda kullanmamaya özen göstermek ve rakiplerden gelebilecek karşı saldırılara her an hazırlıklı olmaktır. Gerilla pazarlaması sürecinde son aşama, karşı ataklara geçilmesidir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, atakların hedef alınan pazarda eşit şekilde gerçekleştirilmesi ve sonuçların sürekli gözden geçirilmesidir. Kullanılacak gerilla silahları seçilirken, her birinin sağlayacağı yararları belirlemek, öncelik sırası yapmak, silahların kullanım şeklini ve kullanacak kişileri saptamak, zamanlamayı iyi yapmak, kalite ve hızı entegre etmek çok önemlidir.
Geleneksel olmayan bu uygulamaların en çok kullanılanları;
• Niş/Konumlandırma
• İşletme adı/Logo
• Kartlar
• Alışveriş merkezi içindeki ve dışındaki işaretler
• Kulaktan kulağa pazarlama ( Tavsiye pazarlaması)
• Kulüp üyelikleri
• Bedava demolar/Numuneler/Eşantiyonlar/Kuponlar
• Hizmetin değişik şekillerde sunumu
• Canlı mankenler
• Şaşırtıcı TV radyo spotları
• Hareketli/Renkli Resimler, Semboller, Simgeler
• Sarı sayfa reklamları
• Broşürler/ El ilanları
• Web sayfaları/ Sohbet odaları/ Cep telefonuna gelen reklam içerikli mesajlar
• Müşteri hizmetleri
• Satış temsilciliği
• Halkla ilişkiler
• İndirimler
• Sponsorluklar