Değerler Listesi

Değerlerle ilgili bir diğer ölçek ise Feather(1977) ,Maslow(1954) ve Rokeach’ın(1973) çalışmalarını temel alan Kahle(1985) tarafından gerçekleştirilen ve sekiz değer içeren ‘Değerler Listesi’dir. ‘Değerler Listesi’nde bulunan değerler ve bu değerlere sahip kişilerin tüketici davranışları ile ilgili bazı ipuçları aşağıda verilmektedir.
• Ait olma: Daha çok bayanlarda olduğu ileri sürülmektedir. Dış oryantasyonluluk ve uyum özellikleri vardır.
• Heyecan: Daha çok gençlerde olduğu ifade edilmektedir. Eğlence tüketimine yöneltir. Pazarlama iletişimlerinde mesajı veren, açıklama yapan kişilere inanırlar, marka sadakatleri ve marka farkındalıkları vardır. Pazarlama mesajlarında cinsel temalardan etkilenerek ürün ve hizmet satın alabilirler. Zarafeti severler ve zarafet arayışındadırlar.
• Sıcak İlişkiler Kurma: Genellikle bayanlar da daha fazladır. Çok fazla arkadaşa sahip olma eğilimindedirler ve hediye vermeyi severler.
• İsteklerini Gerçekleştirme: Daha çok genç profesyonellerde olur. Eğilimlidirler ve duygusal açıdan dengelidirler.
• Eğlence: Gençlerde daha fazla olma potansiyeli vardır. Boş vakitleri değerlendirmeye ve hayattan zevk almaya önem verirler. Vatanseverdirler, marka farkındalıkları vardır, nostaljiktirler ve zarafete önem verirler.
• Güvenlik/Emniyet: Genellikle düşük gelirli ve fakirdirler. Düşük seviyeli psikolojik güvenlikleri vardır.
• Özsaygı: Kendine saygı duyma ile ilgilidir.
• Başarma: Daha çok erkeklerde olma ihtimali vardır. Başarılı olma dürtüleri daha fazla olan kişilerdir.

Yaşam Biçimleri

Tüketiciler benlik anlayışları ve kişiliklerine göre yaşam biçimlerinin belirler. Tüketicilerin vakitlerini ve paralarını nasıl harcadıkları onların yaşam biçimlerinin temelini oluşturur. İnsanların hangi dergi ve gazeteleri okudukları veya okumadıkları, hangi tür filmlere gidip gitmedikleri, nerelerde yemek yedikleri veya yemedikleri bize onların yaşam biçimleri hakkında bilgiler verir. Burada insanların gelirleri aynı olsa bile farklı yaşam biçimleri ve farklı harcama yapıları olabileceğini akılda tutmakta fayda var. Yani insanların harcamaları sadece gelirle ilgili değildir. Sahip oldukları meslekler ve çevreleri insanların paralarını ve zamanlarını nerelerde ve nasıl harcayacaklarını etkilemektedir. Becel reklamlarına bakıldığında genellikle bir yaşam biçiminin tasvir edildiği görülür. Reklamlarda düzenli spor yapan, beslenmesine dikkat eden, asansör yerine merdivenleri tercih eden, sigara içmeyen, canlı ve mutlu olan orta yaş veya üzeri olan bir bay veya bayan yaşam biçimi tasvir ediliyor.
Pazarlama iletişimlerinde gösterilen yaşam biçimleri ile hedef kitlenin yaşadığı veya yaşamak istedikleri yaşam biçimleri ve azarlama bileşenleri arasında bütünlük ve ahenk olmalıdır. Örneğin, bir Rolex saat reklamında hedef kitle için bir yaşam biçimi çizilirken, reklamdaki kişinin giyimi, görünüşü, kullandığı diğer ürünler, otomobili, eğlendiği ortamlar vs. hepsi ortaya konulmak istenen yaşam biçimine uygun olmalıdır.
order abortion pill on line abortion pill where can i buy abortion pills