Samsun Kent Markası adlı yazıda hatırlayacağınız üzere Samsun’un markalaşması için yapılması gerekenlerden bazılarına değinmiş idim.
Pazarlamada en önemli unsurlardan birisi hiç şüphesiz ki reklamdır. Doğru yerde, doğru zamanda ve doğru mecrada yapılan reklamın reklam verene katkısı yadsınamaz.
Bazı ürünler vardır ki sadece belirli bir hedef kitle tarafından tüketilmektedir. Örneğin iş makineleri gibi. Bu ürünler sadece özel bir kitle tarafından tüketilir.
Samsun’u da bir ürün olarak düşündüğümüzde; doğru mecralarda tanıtımını yapmak yerli ve yabancı turistlerin kentimize gelmesine neden olabilir.
Doğa İçin Çal video serisini birçoğumuz izledik ve çok beğendik. Benzer şekilde İstanbul tanıtım filmi de çok güzel. Bizim de kent olarak bu şekilde bir tanıtım filmi hazırlayıp değişik mecralarda yayınlamamız gerekli.
Elbette Samsun ile ilgili videolarımız var. Ancak bu videoları biraz farklılaştırır isek daha güzel olur. Diyarbakır oradaki kalkınma ajansından aldığı fonla ‘Doğa İçin Çal’ mantığında bir video hazırlamış. Bu video internetteki video paylaşım sitelerinde yayınlandığı gibi ulusal kanallarda ana haber bültenlerinde de yayınlandı.
Samsun olarak biz de benzer şeyler yapabiliriz. Biz söz konusu videonun içine Samsunlu sanatçılarımızı da koyabilirsek, videonun izlenirliğini de artırmış oluruz.
Tüm bu çalışmalar, bir de birkaç dilde olur ise Samsunumuzu çok daha farklı coğrafyalarda tanıtmış oluruz.
Tüm çalışmalar ile bir turist sayısında kıpırdanma olacaktır. Burada unutulmaması gereken ise kıpırdanma değil süreklilik yaratılmasıdır. Bu da yapılan çalışmaların medya planlaması dahilinde ve sürekli olarak yapılması ile gerçekleşir.
Bir marka ne kadar bilinir ise o kadar satın alınır. Bu da Samsun’a gelen turist sayısının artması, konaklama tesislerimizin doluluk oranlarının artması ve nihayetinde gelen turistin alışveriş yapmasını da eklediğimizde ilimizin turizm gelirlerinin artması anlamına gelecektir.