Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'ndan (BDDK) alınan bilgiye göre, Bilgi Edinme Sistemi, dilekçe, e-şikayet, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) olmak üzere 5 farklı kanaldan BDDK'ya ihbar ve şikayette bulunuluyor. Söz konusu kanallardan BDDK'ya ulaşan başvuruların sayısı 2016'da 54 bin 169 olurken, geçen yıl bu rakam yüzde 19 artışla 64 bin 416'ya yükseldi.
Bireysel nitelikte ürün ve hizmetlerle ilgili ihbar, şikayet, başvurular ile adli makamlarca kuruma ulaştırılan inceleme talepleri Finansal Tüketici İlişkileri Daire Başkanlığı tarafından denetime konu edildi. 2017'de yapılan denetimler sonucu 156 rapor ve 14 mütalaa hazırlandı. Denetim yapılmasına gerek görülen şikayetler, BDDK personelince incelenerek rapora bağlandı. 2017 yılında finansal tüketicilerin şikayet ve ihbarlarına yönelik yapılan denetimler sonucu kurul tarafından bankalara 2 milyon 120 bin 568 lira idari para cezası uygulandı.