Aslında içtiğimiz suların şişelerindeki kapakların bir anlamı yok. Bu anlamda bir anlam aramaya da gerek kalmıyor. Çünkü evrensel bir standart değil. Beyaz kapalı su şişesi tercihi yapmak ise tamamen üreticinin pazarlama stratejisinden başka bir şey değil. Her zaman gördüğümüz beyaz, kırmızı veya mavi renkli kapakların aslında bir önemi bulunmuyor. Beyaz renkli olmasının manası ise sade, katkısız, doğal kaynak suyu anlamlarını taşıyabilir. Beyaz renk genel anlamda doğallık ve temizlik çağrışımı yaptığı için özellikle markalar beyaz kapağı tercih edebiliyorlar. Aynı zamanda beyaz renk hijyenik ve güvenli bir imaj sağlıyor.
Pazarlama Stratejisi
Her alanda olduğu gibi suların pazarlanmasında da belirli stratejiler uygulanmaktadır. Örneğin beyaz kapak sade suyu temsil ederken, yeşil kapak elma aromasını çağrıştırması beklenir. Mavi kapak ise limon aromalı olabilir. Tüm bunlar pazarlama stratejisinin bir gereğidir. Bu anlamda su kapaklarından bir anlam çıkartabilmek ne yazık ki mümkün değil. Çünkü evrensel anlamda bunun bir karşılığı da bulunmuyor.
Geri Dönüşümün Önemi
Su şişeleri aslında Almanya gibi yabancı ülkelerde toplanarak tekrardan geri dönüşüme kazandırılıyor. Bunun yanı sıra geri dönüşüme kazandırılan her bir şişe için bir miktarda geri ödeme alıyorsunuz. Bu da insanlar arasında su şişelerini atmamaya yönelik ve onları geri dönüşüme kazandırmaya yönelik bir adım atmalarını sağlıyor. Su şişeleri başka olmak üzere kağıtlar, plastikler toplanarak geri dönüşüme gidiyor ve toplum bundan fayda sağlıyor.




