n
n
n İmam, öne geçen ve önder demektir.
n
n Cemaatle namaz kılmaya gittiğimizde camilerde ilginç durumlarla karşılaşırız.
n
n Cemaate mezhep ile ilgili toptan bir sorgulama yapsanız, büyük bir ihtimalle herkes “ Hanefi” diyecektir. Bunun nedeni ise bölgemizde nadiren başka mezhep mensuplarının bulunmamasıdır.
n
n Ancak namaz kılınmaya kalkıldığında pratikte bunun tersi görülür.
n
n Kiminin ayakları omuz genişliğinde, kiminin ise askerdeki gibi topukları arkadan yapışık, kimilerinki ise de değişik açıklıkta olduğunu göreceksiniz.
n
n Elleri bağlama konusuna gelince de aynı durumlarla karşılaşırız.
n
n Rukü ve secde halleri de bir başka…
n
n İmamlarda da durumun pek farklı olduğunu söyleyemiyoruz.
n
n Bunun hangisi doğru?
n
n Aynı mezhebe mensup olduğunu ifade eden Müslümanların, namazın sıhhatine zarar vermeyen fakat faziletine halel getiren bu tür farklılıkları ortadan kaldırmak gerekmez mi?
n
n İmam arkadaşlarımız ilmihali ellerine alıp farzına, vacibine ve sünnetine riayet edilecek bir namazı öğretemezler mi?
n
n Aynı durum kıraat için de söz konusudur.
n
n Peygamberimiz(sav), “ Namazlarınızı benden gördüğünüz gibi kılınız” buyurmuşlardır.
n
n Bunu mezhep alimleri kılı kırk yararcasına belirlemişlerdir. Rastgele kılmak, namazı ciddiye almamaktır.
n
n Örneğin ; namazda herhangi bir davranış ve şekli sevgililer sevgilisinin kılış şekline uydurma zorunluluğu vardır. Bunu önemsememek, asla doğru bir davranış değildir.
n
n Müslümanlar camilerde kendisi gibi namaz kılmayan safdaşına sormalıdır. Yanındaki kardeşinin mi, yoksa kendisinin mi doğrudur?
n
n En az bu kadar ciddiyet göstermelidir. Aynı anda ikisinin(aynı mezhepte iseler) doğru olması mümkün değildir. İmamlarımız ve cemaatlerimiz bu konuyu sorgulamalıdır diye düşünüyoruz.
n
n Selam ve dua ile…