Hepimiz beğenilmek, saygı görmek isteriz. Bunun içindir ki sosyal medya üzerinde her türlü fotoğraflarımızı paylaşırız, en mutlu olduğumuz anların videolarını kayıt ederiz. Sosyal medya hayatımızda gerçekten önemli bir noktada yer alıyor. Birçoğumuz ise yine sosyal medya platformlarında fark edilebilmenin peşindeyiz. Fakat bunu bilinçsiz bir şekilde yapabilmek ne yazık ki mümkün değil. İnstagram başta olmak üzere Youtube vs. gibi platformlarda ön plana çıkabilmek için algoritmayı anlamanız gerekir. Gelin birlikte nedir bu sosyal medya algoritması bakalım ve daha fazla görüntülenme nasıl alabilirsiniz detaylarıyla inceleyelim.

Sosyal Medya Algoritması Nedir?

Platformun hangi içerikleri hangi kullanıcılara ne zaman göstereceğini belirleyen bir sistemdir algoritma. Amaç kullanıcıya en alakalı ve dikkat çekici içeriği sunarak platformda daha fazla vakit geçirmesini sağlamaktır. Bu anlamda aslında bu bizlere kurulan bir tuzak gibi bir şey.

İŞKUR TYP Kura Sonuçları Ne Zaman Açıklanacak? Temizlik Görevlisi Sonuçları İçin Tüm Detaylar!
İŞKUR TYP Kura Sonuçları Ne Zaman Açıklanacak? Temizlik Görevlisi Sonuçları İçin Tüm Detaylar!
İçeriği Görüntüle

Sosyal medya algoritmasının analiz ettiği belirli başlı konular var. Öncelikli olarak kiminle ne kadar etkileşimdesin, ne tür içeriklere ilgi gösteriyorsun, hangi içeriği nekadar süre izledin, neyi beğendin, yorum yaptın, paylaştın?

İşte tüm bu analizlere göre keşfet, reels veya öne çıkanlar gibi bölümlerde üst sıralara çıkacak ve hangi içerikler görünmez kalacak algoritma buna karar veriyor.

Üst Sıralara Nasıl Çıkılır?

Net görüntü, iyi ses ve dikkat çekici bir başlık çok önemli. Ayrıca izlenmek için ilk 3 saniye çok önemli. İçerikte soru sormak örneğin siz olsanız ne yapardınız vs. anket emoji tepkisi ve yorum çağrısı etkilemeyi de unutma. Yorum yapanlara cevap verin ve bu döngü algoritmayı bu içerik aktif şeklinde nitelendirecektir.