"SADECE SODYUMU AZALTMAK ÇÖZÜM DEĞİL"

The Mirror'daki habere göre Prof. Layton, "Araştırmamız, sadece sodyumu azaltmak yerine muz veya brokoli gibi potasyum açısından zengin gıdaların tüketilmesinin kan basıncı üzerinde daha olumlu bir etkisi olabileceğini gösteriyor" dedi.

Somon DNA Ampul Nedir? Ampul Serum Seçimi ve Kullanım Rehberi
Somon DNA Ampul Nedir? Ampul Serum Seçimi ve Kullanım Rehberi
İçeriği Görüntüle

TUZ YÜKSELTİYOR MUZ DÜŞÜRÜYOR

American Journal of Physiology - Renal Physiology dergisinde yayımlanan çalışmaya göre potasyum alımının artırılması, vücudun aşırı sodyumu atmasına yardımcı oluyor. Bu da kan basıncını dengelemek için önemli bir adım olarak görülüyor.

Araştırmacılar, beslenmedeki sodyum-potasyum oranının, yalnızca sodyuma odaklanmaktan daha doğru bir yüksek tansiyon göstergesi olabileceğini belirtiyor.

Modern Batı diyetlerinin genellikle sodyum açısından zengin, potasyum açısından ise yetersiz olması nedeniyle bu dengesizlik ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyor.

ERKEKLER DAHA RİSKLİ GRUPTA

Çalışmada ayrıca erkeklerin hipertansiyona daha yatkın olduğu ancak diyetlerini potasyum açısından zenginleştirerek bu riski azaltabilecekleri vurgulandı. Uzmanlar, ilerleyen dönemde bu beslenme dengesinin tansiyon ilaçlarıyla nasıl etkileşime girdiği konusunda daha fazla araştırma yapılacağını belirtiyor.