n

n

n Tevhit ve Şirk, İslamın en temel ve birbirine zıt kavramlarındandır.

n

n Tevhit’in sözlük anlamı bir şeyi bir etme, bir kılma anlamına gelir.

n

n Kavram olarak ise Allah’ın var ve bir olduğuna, ona hiçbir şeyi ortak koşmaksızın, şüphe etmeden kayıtsız, şartsız inanmaktır.

n

n İslamın temeli olan Tevhit, “Kelime-i Tevhid” cümlesiyle ifade edilir.

n

n O da “Lailahe illallah, Muhammedun Resulullah (Allah’tan başka ilah/tanrı yoktur, Muhammed (SAV) onun elçisidir)” cümlesidir.

n

n Böyle bir imana sahip olan kişiye “Mümin ve Müslüman” denir.

n

n Kelime-i Tevhidi inanarak söyleyenler inanç, ahlak ve muamelat (insanlar arası ilişkiler vs..) ile ilgili Allah’ın ve Peygamberinin koyduğu ilkelere kayıtsız şartsız inanıyorlar demektir.

n

n Bunlar her şeyde ve her konuda yerine getirmeseler de, “hüküm (karar) Allah’ındır” ayet-i kerimesine inananlardır.

n

n Böyleleri için Peygamberimiz (sav), “Lailahe illellah deyip de kalbinde zerre kadar hayır (iman) bulunan kimse cehennemden çıkar” buyurmuşlardır.

n

n Tevhid inancını ifade eden imanın sahih ve kabule şayan olmasının şartları ihlal edilmemelidir:

n

n Bunlar şunlardır:

n

n 1-İman, ümitsizlik halinde (son nefeste öbür dünyadaki yeri gösterildiği sırada) olmamalıdır.

n

n 2-İnkar ve yalanlama belirtileri/davranış ve sözleri olmamalıdır.

n

n 3-İslamın bütün emir ve yasakları güzel olarak kabul edilmeli, hiçbiri ile alay edilmemeli ya da herhangi biri küçümsenmemelidir.

n

n Tevhidin zıt anlamlısı olan şirk ise, sözlükte ortaklık, kavram olarak ise Allah’a ortak koşma, Allah’tan başka tanrı/ilah tanıma anlamlarına gelir.

n

n Günümüz dünyasında Müslümanların yanlış bazı algıları, çoğu kez tevhit ve şirk kavramlarını yan yana yaşatabilmektedir.

n

n Oysa bunlar birbirilerine zıt olup birinin olduğu yerde diğerinin olmadığı, olamadığı kavramlardır.

n

n Günümüzde sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel oluşumlar çoğu kez Müslümanları yanıltmaktadır.

n

n Küreselleşen dünyamızda Müslümanlar, kendi değerleriyle çevrelerini, ülkelerini ve dünyayı yorumlamakta sıkıntı çekiyor.

n

n Bunun sonucunda “ne yardan ne serden” vazgeçemedikleri için iman ve kimlik buhranlarından kurtulamıyorlar.

n

n Temel inanç(Akaid) kitaplarımızda “Hüsun(güzellik) ve kubuh(çirkinlik) kavramlarının önemli yeri vardır.

n

n Tevhit, güzellik ve çirkinlik ölçülerinin ve değerlendirmelerinin kaynağını vahye dayandırır.

n

n Müslüman olarak bu ölçülere riayet etme dileğiyle,

n

n Selam ve sevgiler…

n