Eskilerin Et-tekrarü ahsen, velev kâne yüz seksen diye bir sözü vardır. Bir şeyin anlaşılabilmesi için yüz seksen defa tekrar edilmesi gerekse bile bunu yapınız, anlamındadır. Trafik kazaları ile ilgili olarak, yüz seksen defa değil, bin yüz seksen değil belki, bir milyon yüz seksen defadan fazla uyarı yapılmasına rağmen; bayram gidiş ve dönüşlerindeki dramatik durum ortadadır. Her bayram 200 e yakın ölümlü kaza, binlerce yaralı ve yüzlerce vasıtanın pert olduğu durum ile karşı karşıyayız. Bütün olanlar ise, bayram sevincimize gölge düşürmektedir. Şurası açıktır ki trafik kazalarının % 95 inden fazlası sürücü hatalarından meydana gelmektedir. Kimileri ise, yollarımızın iyi olmadığı yönünde bazı şikayetler de bulunabilir. Bütçe imkânlarımıza göre yapabildiğimiz bu kadardır. Bu yolları da müşterek olarak ve büyük bir sabır içinde kullanma durumundayız. Özellikle, kimi sürücüler evinden çıktıktan sonra, yolların kendisi için boşaltılmasını ister. Bundan dolayı da bir eli selektörde veya kornadadır ve bütün trafiği arabanın içinde, selektör veya korna ile idare etmek isterler. Asla, bir saniye bile yavaşlamaya veya durmaya tahammülleri yoktur. Bu kadar bencilliği her zaman görüyoruz. Direksiyona geçen, başka bir şey olmaktadır. Bir zamanlar, trafik canavarı gibi saçma bir şey icat ettik.
Daha sonra Trafik kurallarına uyalım ve uymayanları uyaralım sözü iflas etti. Zira, uyar da görelim, akabinde sopayı yersiniz. Bir gün veya iki gün içinde, İstanbul dan birkaç milyon araç çıkacak ve birkaç gün sonra bunlar geri dönecek. Böyle bir durumda nasıl bir yol sistemi olmalı ki, bütün bunlara cevap versin. Elbette, bu imkân dahilinde değildir. Öyle ise, geriye kalan alternatif, yolları büyük bir sabırla paylaşmaktır. Bugünkü durumda ise, emniyet şeritlerinin işgal edilmesi sebebi ile kazalara polisin veya ambulansın yetişmesi değil, yaklaşması bile mümkün değildir. Bu zihniyet devam ettiği müddetçe de trafikteki karmaşa ve kazalar devam edecek, araç sayısına göre kaza miktarında ise, dünyada rekor kırmaya devam edeceğiz. Korkarım çok kısa bir zaman sonra, araçlarla hareket edemeyecek duruma geleceğiz. Şehrin en işlek arterinde, otomobilini yolun tam ortasına koyarak, su parası yatırmaya gidenleri çok gördüm. Arkada yüzlerce vasıta birikmişti. Ortada polis de yoktu.
Şimdi ise, trafikte diğer ve çok önemli konuya değinmek isterim. Trafikte esas olan ceza kesme midir? Yoksa kazaları önlemek midir? Öncelikle buna karar vermek lâzımdır. Eğer, çok fazla miktarda ceza kesmek ise, her durduğunuz vasıtaya ceza kesebilirsiniz. Ama, muradınız kazaları önlemek ise, buna göre ceza yazmanız gerekir. Trafik kontrolü diye bir levha ile, oradan geçen bütün araçlara ceza kesmek şekildeki trafik kontrollerinin, kazaları önlemediği gerçektir. Burada bir şeyi daha müşahede ettim ki benden iki misli hızlı giden araçlar hiç de radara yakalanmadı. Bunun sebebi de herkesçe malumdur. Trafik hareket olduğuna göre, trafikte hareket halindeki araç hatalarını tespit ederek ceza vermek gerekir. Aracına güvenerek, 50 metre içinde boş bulduğu yere kayan ve slalom yapan otomobiller, hiç ceza almamaktadır. Bir slalom yapan araç kaza yapar ise, en az 5-10 araç birbirine girer. Fren mesafesi bıraktığınız zaman bir uyanık hemen gelerek önünüze geçer. Slalom yapan bir tır dolayısı ile önümdeki araca çarpmak mecburiyetinde kaldım. Polisin raporuna göre Fren mesafesine dikkat etmediğim için 8/8 kusurlu oldum. Polise itiraz ettim, bana tır ın plaka no.sunu sordu. Trafikteki çok önemli bir yanlış ise, yanıp sönen kırmızı ışık gaz kesme yerine gaza basma olarak algılanmaktadır. Milletlerarası trafik kurallarına göre, her kavşağa yaklaşıldığı zaman mutlaka gaz kesilmelidir. Ayrıca, bir tarafa kırmızı; diğer tarafa sarı yanıp sönen ışıkta geçişin nasıl olacağı kimse tarafından bilinmemektedir. Sarı yanıp sönen ışıkta, bütün vasıtalar gaza basarak geçmekte ve kırmızı yanıp sönen tarafa hiç hak tanınmamaktadır. Öncelik, sarı yanıp sönen taraftadır, fakat, geçiş tamamlanınca sıra kırmızı yanıp sönen tarafındır. Bizde, eğer trafik izin vermez ise, kırmızı yanıp sönen taraftaki, vasıtaların geçişi mümkün değildir. Sürücüler arasında trafik kurallarının dışında kendilerince ortaya konulmuş, yanlış uygulamalar da vardır. Kazasız bir trafik için saygılarımı sunarım.