YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Yetkin BULUT

HİKAYENİN GÜCÜ

Çocukluğunuzda veya bugünlerde en son okuduğunuz ve etkilendiğinizi hikayeyi düşünmenizi istiyorum. O hikayeyi okurken muhtemelen siz bir solukta okumuş ve hikayeyi okurken de kendinizi kaptırmışsınızdır.

            Benzer şekilde beğenerek izlediğiniz bir diziyi ve ya sinema filmini düşünün. O filmi veya diziyi izlerken zamanın nasıl geçtiğini anlamaz ve ne güzel bir dizi/film diye aklınızdan geçirirsiniz.

            Reklam yaparken de satış sürecinde de işi hikayeleştirmek gerekiyor. Tüketiciler bir hikayenin parçası olduğunu hissettikleri zaman marka ile aralarında bağ kuruyor ve dolayısı ile de sadakatin oluşması için de zemin hazırlanmış olunuyor.

            Nasıl ki bir hikaye içinde okuyucu/izleyici kendisine bir rol biçiyor ise reklam yaparken de aynı titizlikle reklamı kurgulamak gerekli.

            Satış sürecinde de durum farklı değil. İnsanlar doğrudan satış odaklı görüşmelerden bıktı ve usandı. Onun yerine artık insanlar hikayenin parçası olmak istiyorlar.

            Bunun için yapılması gereken şey sunum esnasında olayı hikayeleştirmek ve müşteriyi de o hikayenin bir parçası olduğunu hissetmesini sağlamaktır. Bu gerçekleştiği zaman insanlar o ürünü satın alır. Satın alma sonrasında da insanlar ben kendime bugün çok güzel bir gözlük/pantolon/mont vs aldım der. Diğer türlü insanların tepkisi dün bana gözlük/mont/pantolon sattılar şeklinde olur.

            İşi hikayeleştirebilmek için ise satışçının satacağı ürünü çok iyi biliyor olması gerekli. İlave olarak kelime hazinesinin güçlü olması gerekli. Ancak bu iki koşul bir araya gelirse o zaman özelliğin tüketiciye sağlayacağı fayda düzgün şekilde anlatılır ve satış gerçekleşmiş olur.

DEĞERLİ MARKALARÖZELLİK ANLATIR FAYDA SATTIRIRHİKAYENİN GÜCÜKONUMLANDIRMA STRATEJİLERİKONUMLANDIRMABİLGİ HER OYUNU BOZAR SANAL GERÇEKLİKDemokrasi ve ekonomiPokemonTurizm kültürüYazarın Tüm Yazıları