Tüm dünyada 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü olarak kutlanmaktadır...

Her insanı ilgilendiren bir konudur tüketici hakları. Çünkü; her insan bir tüketicidir.

Aldığınız herhangi bir eşya, giyim, yiyecek-içecek, aklınıza ne gelirse, hangi alanda olursa olsun, aldığınız bir hizmet ve bu hizmetin karşılığında memnuniyetinizin olup olmadığı ile ilgilidir tüketici hakları.. Herhangi bir hizmet alımından memnun olmadıysanız ne gibi ve nasıl haklarımız olduğu ile ilgilidir tüketici hakları.. Bu sebeple ilkokuldan başlamalı nasıl bilinçli tüketici olunur eğitimi ve bilinci..

Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla geçtiğimiz hafta Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Samsun Şubesi olarak Canik 100. Yıl İlkokulu ve İlkadım Cengiz-Sema Büberci Kız Meslek Lisesi'nde bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarına bizzat ben de eşlik ettim..

Samsun Şube Başkanı Sema Onar Yaktı ve Yönetim Kurulu üyesi Fermude Tezcan, çocuk ve genç beyinlere, nasıl tüketmeli, eksik hizmet alımlarında ne gibi hakların olduğu ve nereye nasıl başvurulacağı konusunda tane tane bilgiler verdiler.

Bunun yanı sıra Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde de etkili çalışmalar yapılmaktadır.

İlkadım Kent Konseyi Tüketici Hakları Çalışma Grubu olarak da Samsun Ticaret İl Müdürlüğü ile ortaklaşa etkinliğimiz devam edecektir...

Her aldığınız eksik hizmete itiraz hakkınız vardır, dikkat etmemiz gereken haklarımız konusunda bilgi sahibi olmaktır...

"Satılan mal geri alınmaz" sözünün hiç bir geçerliliğinin olmadığını da herkesin bilmesi gerektiğinin altını çizerek, son söz olarak, "Tüketirken, tükenmeyelim, haklarımızı bilelim, öğrenelim' diyorum...