Maliyet kavramı iş dünyasının en önemli kavramlarından birisidir. Tüm iş adamları da maliyetleri minimize etmenin peşindedir. Bunun içim şirket içinde “acaba nereden tasarruf etsek” şeklinde düşünür dururlar. Birçok iş adamı da hemen reklam maliyetlerini gözden geçirelim ve reklam maliyetlerini azaltalım diye düşünür. İkinci olarak akla gelen maliyetler ise eğitim giderleridir. Zaten işgören belirli bir süre çalıştıktan sonra firma değiştireceği için çalışana yatırım yapmak gereksizdir şeklinde klasik bir anlayış çoğu iş adamda yerleşmiş olduğundan eğitim bütçesi de kısılır.

Bunların ötesinde aslında bir iş adamının bakması gereken en önemli unsurlardan birisi pazarlama maliyetleridir. Aslında iş adamları pazarlama başta olmak üzere tüm departmanlar için yatırımın geri dönüş oranını hesaplasalar birçok şeyin üstesinden gelecekler ancak günlük yaşamda daha değersiz ama daha çok zaman alan rutin işlere daha çok zaman ayırdıklarından dolayı esas uğraşması gereken işlere maalesef gereken zamanı ayıramıyorlar.
Pazarlama maliyetlerini esaslı bir şekilde hesaplayabilmek için muhasebe sisteminin de kusursuz şekilde işliyor olması gerekli Muhasebe sistemi içinde pazarlama satış dağıtım giderleri hesabında izlenmemesi gereken birçok giderin maalesef ki bu hesabın içinde izlendiğini görüyoruz. Benzer şekilde genel yönetim giderleri içinde yer alması giderlerin hala üretim maliyetleri içinde izlendiğini hatta bazı firmalarda toplam maliyetin üretilen miktara bölünmesi sureti ile bulunacak değeri tüm maliyet yerlerine bölüştürüldüğünü görüyoruz. Bu yaklaşım hatalı sonuçların elde edilmesine neden olmaktadır.
Örneğin üretimin gerçekleştirildiği yerlerde maliyet yerlerinin düzgün saptanmadığı için gider dağıtımlarının doğru yapılmadığını görüyoruz. Yemekhane bir gider yeri olmakla birlikte gider yerlerinde çalışan işçiler bu gider yerlerinde ne kadar pay almaktadır.
Tüm bu yaklaşım farklılıkları yüzünden şirket içinde en çok göze batan departman maalesef ki pazarlama departmanı oluyor. Satış elemanlarının araçları ile müşteri ziyaretleri yapıyor olması ve bütçe içinde de en fazla harcama yapan bölümün pazarlama bölümü olması nedeni ile pazarlama maliyetlerinin de yanlış hesaplanmasına neden olmaktadır.
Maliyetlerin düzgün şekilde hesaplanmaması şirketin rasyolarına da etki etmektedir. Birçok şirkette işletme sahiplerinin bütçesi ile şirketin bütçesi ortak olduğu için muhasebe departmanı da şirketin kasa hesabını düzgün şekilde yönetememektedir. Veya bir işletme sahibinin birden fazla sektörde faaliyetlerini sürdürmesine rağmen bütçesinin tek elden yönetiliyor olması nedeni ile muhasebe departmanı sıkıntılar yaşamaktadır.
Şirket bu yüzden tek bir açı ile yönetilmelidir. O açı da profesyonel açıdır. İşletme sahipleri artık kendi bütçeleri ile işletmenin bütçesini ayırmaktan başlayarak şirketi daha profesyonel bir bakış açısı ile yönetmesi gerekiyor. Artık işletmelerin hata yapma ve bu hatayı telafi etme lüksü kalmadı. Profesyonel bakış açısı ile yönetilmeyen şirketler tarihin tozlu yapraklarında birer istatistik değeri olarak yerini alıyorlar.