n
n n Eğitimde eksen kaymasından amacımız, eğitimimizin millilik niteliğinin zaafa uğramadan devam etmesidir.
n n Her şeyden önce eğitimimizin çok yönlü ve çok amaçlı olduğunu biliyoruz.
n n Eğitimimizde bazı amaçlar araç; aynı şekilde bazı araçlar da amaç olmamalıdır.
n n Veli, çocuğunu okula melek nitelikleriyle teslim edip canavar ruhuyla geri almamalıdır.
n n İlkokul birinci sınıfa kaydettiğimiz çocuğumuzu, ilkokul beşinci ya da sekizinci sınıfta tanıyamıyoruz.
n n Gerek ailenin ve gerekse okulun yüklemesi gereken değerleri yükleyemiyoruz.
n n Çocuğumuz beşinci ya da sekizinci sınıfta iken, ilkokul birinci sınıfa rağmen daha fazla bilgi sahibi olduğunu söyleyebiliriz ama, çoğu kez daha erdemli olduğunu söyleyemiyoruz.
n n Burada bir sorun vardır.
n n Bu çocuklardan şikayetçi olanlar, aynı zamanda bunları yetiştirenlerdir.
n n Bir yerde, bir ya da birden çok yanlış var demektir.
n n Bu yanlışı ya da yanlışları konuşmamız gerekir.
n n Burada herkes elini taşın altına koymalıdır.
n n Öncelikle anne- babalarımız, daha sonra da öğretmenlerimiz konuşmalı ve kendilerini sorgulamalıdır.
n n Eğitimimiz, gittikçe bir eksen kaymasına mı maruz kalmaktadır?
n n Nesillerimizin algılarındaki hızlı değişim, toplumumuzun dinamiklerini olduğu kadar heyecanlarını da etkilemektedir. Genlerimize kadar sirayet etme tehlikesini taşıyan bu eksen kaymasının geçmişini nereye dayandırırsanız dayandırın , geleceğe dönük olumlu sinyal vermekten uzaktır.
n n Bu nedenledir ki, tüm sivil yapılar, resmi ve özel eğitimciler ve en önemlisi de devletin gerçekçi kararları eyleme geçmelidir.
n n Eğitimde sapmalar olduğu kadar, iyileştirmeler de en erken on yıl sonuç verdiğini unutmamak gerekir hatırlatmasıyla selam ve sevgiler…
n