İletişim iki insan arasındaki en değerli unsurdur. Yine etkili iletişim ise sadece konuşmak değil, onu anlamak, empati kurmak ve doğru zamanda doğru tepkiyi vermektir. İnsan ilişkilerinde veya iş hayatında etkili iletişim kurmak önemli bir durumdur. İşte etkili iletişim yapabilmeniz için uygulamanız gereken 3 temel yöntemi sizlerle paylaşıyoruz...
Aktif Dinleme Yapmak
En iyi iletişimciler en çok konuşan değil en iyi dinleyenlerdir. Göz teması kurmak burada önemlidir. Ayrıca karşı taraf konuşurken zihninde cevap hazırlamak yerine sadece duymaya odaklanmak gerekir. Başını sallamak, seni anlıyorum vs. gibi cümleler kurarak karşınızdakini dinlediğinizi bildirmeniz gerekir...
Empatik Yaklaşım
Onun yerinde ben olsam nasıl hissederdim sorusunu kendimize daima sormak gerekir. İletişimde empati kurmanın önemi oldukça zordur. Empatik cümlelere örnek olarak şunlar verilebilir;
Bunu yaşamak senin için zor olmalı.
Bu konuda seni daha iyi anlamak istiyorum.
Empati özellikle çatışmalı durumlarda tansiyonu %40 azaltmaktadır.
Açık ve Net Konuşmak
İletişimin altın ve net olarak en çarpıcı kurallarından 3.sü ise dolaylı değil anlaşılır ve dürüst cümleler kullanmaktır. Örnek vermek gerekirse belki biraz düşünsen fena olmaz demek yerine bu konuda fikrini duymak istiyorum çünkü karar vermekte zorlanıyorum gibi cümleler kurmak gerekir. Açık ve net olmak samimi olmak karşı tarafa samimi olduğunuz görüntüsünü verecektir. İşte tüm bunlar iletişimde dikkat edilecek unsurlardandır. Hepinize sağlıklı ilişkiler diliyoruz ve iletişimdeki problemleri umarız aşabileceğinizi düşünüyoruz.