Hayatımızda birçok alanda etkili iletişim kurmamız gerekiyor. Çünkü insanlar konuşa konuşa anlaşırlar. Etkili iletişim ise sadece konuşmak değil, anlamak, anlaşıklmak ve güven kurmak anlamına gelir. İlişkilerimizi etkili iletişim kurarak yönetebiliriz. İş hayatımızı veya özel yaşantımızda iletişimin rolü ise oldukça büyüktür. İşte iletişim kurarken dikkat etmeniz gereken bazı altın kuralları sizlerle paylaşıyoruz. Hepinize iyi okumalar diliyoruz...
1) Aktif Dinleme Yapın
Sadece konuşmaya hazırlanma, gerçekten dinle. Karşı tarafın konuşurken ona ne cevap vereceğim diye uğraşma. Gerçekten karşındaki neyden dolayı yakınıyor anlamaya çalış. Göz teması kur ve başınla onayla... Sözünü kesmeden onun sözünü bitirmesini sabırla bekle. İnsanlar ne söylediğinizi değil, onları ne kadar anladığınızı hatırlar.
2) Net ve Açık Konuş.
İletişimde dikkat edilmesi gereken en önemli husus net ve açık olmaktır. Düşüncelerimizi sağa sola sapmadan dürüst bir şekilde ifade edebilmemiz gerekir. Karşı taraf ile samimi bir ilişki isteniyorsa bu duruma muhakkak dikkat edilmelidir. Karşıdakinin ne demek istediğini tahmin etmesini ise bekleme. Karmaşık cümlelerden kaçın, açık doğrudan ve nazik olmaya çalış. Nezaket gösterdiğiniz zaman da karşı tarafın sizlere saygı duyacağını asla aklınızdan çıkarmayın.
3) Beden Diline Dikkat Et
Bedenin söylediklerini sözlerinle uyumlu hâle getir. Gülümsemek, dik durmak, açık bir duruş sergilemek hepsi karşınızdakine güven verir. Aslında ilişkilerin veya iletişimin altında yatan temel nokta da güvendir.





