İnternet kullanımının ve reklamların kişiselleştirilmesinde büyük öneme sahip olan çerezler, son yıllarda birçok firmanın reklam politikalarına yön veriyor. Televizyon ya da gazete reklamlarının aksine yeni nesil reklamcılık kişilerin ilgi alanları üzerine temelleniyor. "Çerez"ler sayesinde bir reklamın herkese gösterilmesinden ziyade, ilgi alanına uygun kişilere iletildiği bir anlayışa geçildi. Bilgisayar, tablet ve cep telefonunda kullanılan internet aracılığıyla kişilerin davranışlarını, ilgi alanlarını takip eden "çerez"ler sayesinde birçok firma, online reklamını kişiye özel gönderiyor. Yemeğe ilgi duyanlara lokanta, yeni lezzetler, farklı kültürel tatlarla ilgili reklamlar gönderilirken, internette çevre dostu ürünlere bakan birine de her sayfa açışında o kategoriden ürünler gösteriliyor. Yeni nesil reklamcılık hem reklam verenler hem de alanlar için çok daha etkili görünse de bazı şikayetleri beraberinde getiriyor. Pek çok kullanıcı kişisel verilerinin takip edilmesinden endişe ederken, kimileri ise ilgisini kaybettiği ürünlerin ya da zaten satın aldığı ürünlerin reklamının önlerine düşmesinden rahatsızlık duyabiliyor.
Reklamcılığın gizli aktörleri: 'Çerezler'
Bilgisayar, tablet ve cep telefonunda kullanılan internet aracılığıyla kişilerin davranışlarını, ilgi alanlarını takip eden 'çerez'ler sayesinde birçok firma, online reklamını kişiye özel gönderiyor
Trend Haberler
Rakı Fiyatları 2024 - 35’lik, 50’lik, 70’lik Rakı Fiyatı
Mersin-Adana Otoyolunda Gasp Çabası! Canlarını Tehlikeye Atıyorlar
30 Nisan Salı Samsun'da Bölgesel Elektrik Kesintileri
2 Mayıs 2024 Perşembe Samsun'da Bölgesel Elektrik Kesintileri
28 Nisan 2024 Pazar Günü Samsun'da Bölgesel Elektrik Kesinti Yaşanacak
LPG'ye Müjde! LPG'de Dev İndirim Bekleniyor!