Direksiyon Boş Kalmıyor – Samsun’da Kamyoncu ve Tır Şoförüne İş Yağıyor

Sabah erken saatte sanayiye yolun düşüyorsa fark etmişsindir; tırlar sıraya girmiş, dorseler dolu, herkes bir yerlere yetişme derdinde. Samsun kamyoncu ve tır şoförü iş ilanları son dönemde ciddi şekilde arttı. Liman işi var, OSB işi var, şehirler arası desen ayrı.

Liman – OSB – Uzun Yol Üçgeni

Samsun Limanı çevresinde çalışan firmalar genelde tır şoförü arıyor. Konteyner işi bitmiyor. Bir gün Trabzon, ertesi gün Ankara. OSB tarafında ise daha çok kamyon şoförü ilanları çıkıyor. Günlük yük al, akşam eve dön modeli hâlâ geçerli.

Günlük Kazanç Ne Kadar?

Bu işin net maaşı yok, direksiyon başında olan bilir. Günlük çalışan kamyoncular için rakamlar genelde 1.200 – 1.800 TL arası. Tır işinde yol uzadıkça kazanç da uzuyor. Uzun yol yapanlar sefer başına 4.000 – 7.000 TL konuşuyor. Mazot firmadan, yemek bazen senden, bazen firmadan.

Firmalar Ne İstiyor?

Ehliyet konusu net: C ve CE sınıfı. SRC, psikoteknik zaten soruluyor. Tecrübe isteyen çok firma var ama yeni başlayanlara kapıyı kapatmayanlar da çıkıyor. “Arabayı hor kullanma, işi aksatma” diyen patron sayısı fazla.

Samsun Şoförlük Mesleği: Günlük Kazanç Ne Kadar?
Samsun Şoförlük Mesleği: Günlük Kazanç Ne Kadar?
İçeriği Görüntüle

Daha Önce de Böyleydi

Geçen yıl fındık sezonunda benzer bir yoğunluk yaşanmıştı. O dönem geçici işlerdi, şimdi ilanlar kalıcı gibi duruyor. Liman büyüdükçe direksiyon dönecek, bu belli.

Özetle, Samsun’da direksiyon tutmayı bilen için iş var. Sabah anahtarı al, akşam kontağı kapat. Yoruyor mu? Yoruyor. Kazandırıyor mu? Çoğu zaman evet.