n

n

n İman, kayıtsız şartsız teslimiyetin adıdır.

n

n Bu teslimiyet, Allah’a ve onun gönderdiği peygamberedir.

n

n İnsanı Müslüman yapan iman ve teslimiyet nasıl olmalıdır?

n

n Bu sorunun cevabı son derece önemlidir.

n

n Bunun nedeni ise, imansız bir amelin- davranışın ahirette insana yarar sağlamamasıdır.

n

n Dünya hayatı geçicidir. Meydana gelen zararların telafisi mümkündür. Ahiret hayatı ise bakidir (ebedidir), geriye dönüşü ve meydana gelecek zararın telafisi yoktur.

n

n İslamın istediği iman ve teslimiyet, ahiret mutluluğunun ilk giriş kapısıdır, finali ve geriye dönüşü yoktur.

n

n Bunun içindir ki, Müslüman, “kelime-i tevhid’de” ifade edilen “Allah’tan başka ilah yoktur” gerçeğine içten ve samimi bir şekilde inanır.

n

n “Allah’tan başka ilah yoktur” demek, “Allah ve onun peygamberinin” getirdiği ilkeleri içten ve samimi olarak “en üstün ilkeler” şeklinde kabul etmektir.

n

n Her şeyden önce kendi görüşünü, kanaatini ve kararını Allah ve onun elçisinin görüşünün ve hükmünün (kararının) önüne koymamaktır.

n

n “Allah ve Resulü bir iş hakkında hüküm(karar) verdikleri zaman, hiçbir Mümin erkek ve kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur… (Ahzab,36) “.

n

n Hem de hiçbir iç burukluğu yaşamadan kabul etmektir.

n

n Bu kabul, iman noktasında bölünme ve parçalanma asla kabul etmez.

n

n “ Hayır! Rabbine andolsun ki onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükme(karara), içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle boyun eğmedikçe iman etmiş olmazlar (Nisa,65) “.

n

n “…Herhangi bir konuda anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resulüne arz edin(sorunlarınızı Kur’an ve Sünnete göre çözümleyiniz). Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.(Nisa,59)”

n

n Namaz, oruç ve hac ile ilgili Allah’ın hükmü (kararı) ne ise ekonomi ve ahlakla ilgili kararı (hükmü) da odur.

n

n İslamın emir ve yasakları arasında iman açısından ayırım yapılmaz.

n

n “İman tecezzi (bölünme) kabul etmez” kuralı budur.

n

n İslamda iman algısı, tabir yerinde ise “ya hep, ya hiçtir.” İslamın hükümlerinin bir kısmını kabul edip, bir kısmını kabul etmemek, tamamını kabul etmemek anlamına gelmektedir.

n

n Günümüz Türkiye’sinde Müslümanların en çok hata yaptıkları konu “iman algısı” ile ilgili olduğunu düşünüyoruz.

n

n Allah’ın herhangi bir konudaki hükmünü bir başka kişinin hükmü ile değiştirmek ya da o kişinin hükmünü üstün görmek, Allah’ı tanımamak anlamına gelir ki, kişiyi İslamın- imanın dışına çıkarır.

n

n Bu nedenledir ki, “imanın bölünmezliği konusuna “ Müslümanların gerekli hassasiyeti göstermelerinin gereğine inanıyoruz

n

n Cumanız mübarek olsun temennisiyle,

n

n Selam ve sevgiler…

n