n

n
n Sürdürülebilir büyüme ve gelişme için üretimin olması gerektiği toplumun tüm kesimlerinde nihayet kabul gördü. Devşirme üretim ve teknolojiyle bir yere varılamayacağı üzerinde uzlaşıldı.
n
n
n
n Özellikle savunma sanayi, beyaz eşya ve elektronik aletlerde ciddi bir sürece girildi.
n
n
n
n Genel Teşvik Sistemi’nden odaklanmış ve ulusal hedeflerle örtüşen teşvik sistemine geçişin bu sürece yansımalarını önümüzdeki süreçte daha iyi görebileceğiz.
n
n
n
n Oldukça hızlı ve değişken ilerleyen küreselleşme sürecinde ülkemizin olmak istediği yer ile gelebildiği konum arasındaki sapma, umarım kabul edilebilir ölçülerde olur.
n
n
n
n Süreç bu kadar hızlı ve değişken ilerlerken; hangi imalatçımız ile konuşsam, dertleşsem konu dönüp dolaşıp nitelikli personel ihtiyacına geliyor.
n
n
n
n Bir yanda iş arayan gençler bir yanda nitelikli personel sıkıntısı çeken üreticilerimiz.
n
n
n
n Durum garip görülse de izahı mümkün.
n
n
n
n Endüstri Meslek ve Teknik liselere öğrencilerimizin ilgisinin azalması/azaltılmasının sonucu yaşadığımız bir durum bu.
n
n
n
n Neden böyle bir durum yaşadığımız detayına inmeden neler yapılırsa durumu düzeltebiliriz boyutunu değerlendirmemiz gerekiyor.
n
n
n
n Milli Eğitim Bakanlığı da konunun farkında.
n
n
n
n Ülkemizde nitelikli personel altyapısını Endüstri Meslek ve Teknik liselerimizin hazırladığını çok iyi biliyor.
n
n
n
n Endüstri Meslek ve Teknik liselerimizin katsayı probleminin çözüm aşamasına kadar sivil toplum örgütleri ile açılan seminer/kurslarla çözmeye çalıştılar nitelikli personel ihtiyacını. Sonuç beklentileri karşılamadı.
n
n
n
n Yeni bir çıkış bulabilmek adına Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB-ETÜ) arasında imzalanan protokol ile Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Beceri’10 Projesi devreye alındı. Endüstri Meslek ve Teknik liselerimizin makine ve donanım ihtiyaçları giderilmeye çalışıldı, teknik öğretmenlerimiz bir dizi eğitime alındı, iş dünyamızın nitelikli personel ihtiyaç analizleri yapıldı, kurslar açılmaya başlanıldı. Sonuç yine beklentileri karşılayamadı.
n
n
n
n Milli Eğitim Müdürlüğü’nden Ömer Okuyucu, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’ndan Necmi Alıç ve İŞKUR Müdürü Hasan Kılıçaslan’ın bireysel çabaları sonuca pek de etki etmedi.
n
n
n
n Oysa Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Beceri’10 Projesi web sayfasında “İstihdam sorununun altında yatan en önemli nedenlerden biri de mesleksizliktir. Türkiye’de vasıfsız işgücü fazlalığı olduğu görülmekte diğer yandan firmalar da kaliteli eleman bulma sıkıntısı çekmektedir” gibi can alıcı bir saptama yapılmış olmasına rağmen seçilen modelin sonuca katkı sağlayamadığı ortadır.
n
n
n
n Ortaöğretimini Endüstri Meslek Lisesi’nde tamamlayarak Mühendislik Eğitimi almış, ilgili kurullarda görev yapmış biri olarak çözüme yönelik önerim “Endüstri Meslek ve Teknik liselerimizin ilgili bölümlerinden üniversite eğitimine devam etmek isteyenlere geçiş kolaylığı ve eğitim müfredatlarında fizik, kimya ve matematik derslerinin diğer liselerle yakın seviyeye çekilmesidir.
n
n
n
n Bu düzenlemenin yapılması durumunda Endüstri Meslek ve Teknik liselerimize girişlerde tıpkı eskiden olduğu gibi ön sınav uygulaması başlayacak, genç nüfusumuzun mesleksizlik sorunu kendiliğinden ortadan kalkacaktır.
n
n
n
n Ülkemizin sürdürülebilir büyümesi ve gelişmesi sürecinde zayıf halkamız “Nitelikli Personel” ihtiyacıdır değerli okurlar. Teknoloji ne kadar ilerlese de, robotik ve otomasyon ne kadar gelişse de sürdürülebilir büyüme ve gelişme için nitelikli personele her zaman ihtiyaç vardır.
n
n
n
n Zincirin zayıf halkasını güçlendirmek, gençlerimizi meslek sahibi yapmak zorundayız.
n
n
n
n
n
n Sağlıcakla
n
n
n
n
n