Almanya'daki büyük otomotiv şirketlerinin batmak üzere olduğuna dair net bir tablo olduğunu söylemek zor ancak sektörde büyük ve ciddi zorluklar, krizler ve riskler bulunuyor. Almanya'daki otomotiv firmaları uzun süre içten yanmalı motorlara odaklanmıştı. Bunun ardından elektrikli araçlara geçiş sürecinde birazcık geriye düştüler. Elektrikli araç talebi artarken, bu araçların geliştirilmesi, üretimi, batarya teknolojisi vs. gibi alanlarda yüksek maliyetler ve teknolojik yatırımlar gerekiyor. Bu yatırımları yapmakta Almanya birazcık geç kaldı.
1) Maliyet Baskısı Yüksek Giderler
Enerji maliyetleri Almanya gibi ülkelerde oldukça yüksek. Bu da ister istemez tabi ki üretime ve sanayiye yansıyor. Almanya'daki enerji fiyatlarının artmasındaki en büyük etkenlerden birisi de Rusya- ukrayna savaşı. Bu savaş sonrasında enerji güvenliği problemleri ortaya çıkınca, elektrik, gaz maliyetleri yükseldi. İşçilik maliyetleri de giderek artıyor. Sendikalar güçlü, sosyal haklar vs. giderler çok büyük. Bu durum Almanya'nın rekabet etmesindeki gücünü kaybetmesine neden oldu.
2) Düşen Talep ve Zayıflayan İç Piyasa
Almanya'da ve Avrupa'da otomobil talebi düşüyor, ekonomik belirsizlikler ve yüksek faizler beli büküyor. Tüketici güveninde azalma gibi faktörler var. Ayrıca hükümet teşviklerin geri çekilmesi ve özellikle elektrikli taşıt teşviklerinin azalması, tüketici talebini olumsuz şekilde etkiledi.
3) Tedarik Zincirinde Zayıflamalar
Otomotiv parçaları tedarik eden küçük ve orta ölçekli şirketler, maliyet artışları, nakliye, enerji vs. gibi sorunlarla boğuşuyor. Hatta bu firmalardan iflas edenlerin sayısı da gün geçtikte artıyor.





