İkinci el otomobil pazarında C segmentinde, en çok satılan otomobiller Fiat Egea, Renault Megane ve Toyota Corolla oldu. Öte yandan, C segmentinin toplam satışlarda üst sırada yer almasında, yakıt ekonomisi, geniş iç hacmi ve aile kullanımı için uygunluğu etkili olduğu tespit edildi.
B SEGMENT OTOMOBİLLER ŞEHİR İÇİ KULLANIM AVANTAJIYLA ÖNE ÇIKIYOR
B segment ikinci el otomobiller arasında ise en çok Renault Clio, Volkswagen Polo ve Hyundai i20 modellerinin satışı yapıldı. Kompakt yapıları, düşük yakıt tüketimi, şehir içi kullanım avantajları ve erişilebilir fiyat seviyeleriyle öne çıkan modeller, ikinci el otomobil pazarında tüketiciler tarafından tercih edilmeye devam ediyor.
Öte yandan, D segmentinde Volkswagen Passat tercih edilirken, Skoda Superb ve BMW 320 gibi segmentin geleneksel modelleri de öne çıktı.
Yılın ilk çeyrek verileri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla adet bazında hafif bir yükseliş yaşandığını gösterirken, D segmentinin istikrarını koruduğunu ortaya koyuyor. Konfor, geniş iç hacim ve uzun yol performansı, orta üst sınıfa olan ilgiyi canlı tutuyor.
SUV segmentinde Nissan Qashqai, Dacia Duster ve Volkswagen Tiguan modelleri en çok tercih edilen araçlar oldu. Ayrıca SUV segmentinde önceki yılın aynı dönemine kıyasla satışlarda adet bazında artış görüldü.
'C SEGMENTİ HEM BİREYSEL HEM DE KURUMSAL KULLANICILAR TARAFINDAN TERCİH EDİLİYOR'
Açıklamada görüşlerine yer verilen VavaCars Ticari Grup Başkanı Serdıl Gözelekli, son dönemde ikinci el otomobil pazarında, ekonomik ve yakıt tasarrufu sağlayan modellerin tercih edilme oranının arttığını belirtti.
Gözelekli, "C segmenti, geniş iç hacmi, aile kullanımı için uygunluğu ve çok yönlü kullanım imkanı sayesinde hem bireysel hem de kurumsal kullanıcılar tarafından öncelikli olarak tercih ediliyor ve pazardaki liderliğini sürdürüyor. Bununla gelişen teknolojiyle birlikte C segmenti araçların donanım seviyelerinin yükselmesi, bu segmentin cazibesini daha da artırıyor" değerlendirmesinde bulundu.