İş dünyasına girecekken veya hâli hazırda iş dünyasında bulunurken geniş çevreye sahip olabilmenin ne derecede önemli olduğunu hissederiz. Özellikle yeni işe girecekler için eğer çevrelerinde herhangi bir tanıdıkları yoksa işe girmekte zorluk çekebilirler. İş dünyasında işlerini görebilmek ve hızlı, etkin bir şekilde çalışabilmek için de yine networking yapmamız gerekir. Networking iş dünyasında tam olarak ağ kurmak yani diğer insanlarla bağlantıya geçmek anlamına gelir. Peki Networking yapılırken dikkat edilecek unsurlar nelerdir?
Networking ( Ağ ) Kurarken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Networking yani profesyonel ilişki kurma süreçleri kariyerimizde önemli bir yere sahiptir. Ancak doğru şekilde yapılmadığında karşıda yapmacık veya faydacı oluyor gibi algılanabilir. Networking yapılırken önce ilişki sonra iş gelmelidir.
*Networking anında fayda sağlamak amacıyla yapılmamalı aksine uzun vadeli ilişki kurabilmeyi amaçlamalıdır.
*Networking yaparken karşımızdaki kişiyi iyi anlamaya çalışması ve sadece ondan ne elde edebilirim düşüncesiyle yaklaşmamalıyız.
*Yeni bir bağlantı kuracak isek kiminle tanışacağımızı önceden araştırmak faydalı olabilir.
*Yine kendinizi net bir şekilde ifade etmeniz önemli fakat bunu yaparken abartmaktan kaçınmalısınız.
*İlgili sorular sormak ve aktif dinlemek networking yapılırken dikkat edilecek unsurlardandır.
Yapmacık Olmaktan Kaçının
İlişkiler çift taraflı yürütülmelidir bu durum iş dünyasında da geçerlidir. Sadece çıkar sağlamak amacıyla karşımızdakine yaklaşacak olursak onu kaybetme ihtimalimiz yüksek olacaktır. Bu nedenle karşınızdakini dinleyin, net olarak kendinizi ifade edin ve ondan neler beklediğinizi açık bir şekilde belirtin.