Platformunu ve güç aktarma organlarını Model 3 ile paylaşan küçük bir crossover'dır. Bugün Model Y'nin en popüler konfigürasyonlarından biri olan beyaz iç mekana ve 5 koltuğa sahip Uzun Menzilli Çift Motoru test ediyoruz.

Model Y, benzersiz bir sahiplik deneyimi sunarak Tesla'nın otomobilleri yeniden tanımlama geleneğini sürdürüyor. Model Y'yi yapılandırma süreci, normal araba satın alma prosedüründen çok pizza sipariş etmeye benzer. Aralarından seçim yapabileceğiniz yalnızca birkaç seçenek var ve ardından doğrudan ödemeye devam ediyorsunuz. Sınırlı donanım versiyonları üretimi kolaylaştırır ve üretim tarafındaki masrafları azaltır.

Elektrikli crossover'ın satışları katlanarak artıyor gibi göründüğü için Model Y, 2023'ün ilk çeyreğinde dünyanın en popüler aracı oldu. Toplamda 750.000'den fazla Model Y, Tesla'nın 3 yıllık üretimi boyunca dünya çapındaki tesislerinden çıktı.

Bir Bakışta Tesla Model Y Uzun Menzil:
Boyutlar: 4.750 mm x 1.920 mm x 1.624 mm, 2.890 mm dingil mesafesi.
Test edilen aktarma organları: Uzun Menzilli Çift Motor - AWD 378 kW (514 hp), 493 Nm, 75 kWh kullanılabilir, 82 kWh toplam akü kapasitesi.
Diğer aktarma organları: SR+ RWD - RWD, 255 kW (347 hp), 340 Nm, 60 kWh toplam akü kapasitesi.
Şarj etme: Maksimum 250 kW DC, 30 dakikada %10-80; Tip 2 11 kW AC
Menzil: 565 km WLTP (531 km EPA)
Ağırlık: 2.056 kg yüksüz
Diğer özellikler: Otomatik pilot, köpek modu, süper şarj, OTA güncellemeleri, tek merkezi ekran.
Model Y'nin neden bu kadar başarılı olduğu açık; ürün yelpazesine göre son derece rekabetçi fiyat, birinci sınıf multimedya deneyimi ve bir dizi olağanüstü konfor, alıcıların çoğunluğunun tam olarak aradığı şeyler. Tüm Tesla'larda olduğu gibi Model Y de ağırlıklı olarak minimalist felsefeyi bünyesinde barındırıyor; bu da kullanımı her zaman en kolay olmasa da anlaşılmasını kolaylaştırıyor.

Dış
Bir Tesla otomobilinde her zaman olduğu gibi Model Y'nin gövdesi de düzgün çizgiler ve akıcı kıvrımlarla karakterize ediliyor. Bu, kesintisiz bir siluet oluşturur ve bu noktada biraz oynanırsa tasarımın gözleri yormaz. Satılan yüzbinlerce ünite ve Tesla'nın tasarımları değiştirme konusundaki isteksizliği nedeniyle, arabalarının aerodinamik gövdeleri artık birkaç yıl önce olduğu gibi aynı heyecanı uyandırmıyor.

Açıkçası basit bir şeklin, günümüzün aşırı abartılı tasarım dünyasında her zaman hayranları olacaktır, ancak artık Tesla'nın işleri biraz tazelemesinin zamanı geldi. Bunun Project Highland adlı yeni Model 3 ve daha dramatik bir şekilde yaklaşmakta olan Cybertruck ile ilgisi olacak.

Ön kısım, ızgaranın olmaması nedeniyle oldukça tanınabilir. Arabanın geri kalanı gibi Model Y'nin yüzü de son derece minimalist bir tasarıma sahip, şıktır. Tamponun en alt kısmında büyük bir havalandırma deliği var ve her iki tarafta sis farlarını da içeren iki küçük havalandırma deliğiyle çevrelenmiş. Aracın ön kısmında dikkat çeken yegâne unsurlar bunlar.

Ana farlar zariftir ve tasarımın geri kalanına iyi bir şekilde entegre edilmiştir. Bazı Uzun Menzilli modellerde normal modellerden daha parlak parlayan Matrix LED ünitesi bulunur. Ayrıca şirketin resmi verilerine göre, normal LED'lere kıyasla daha etkilidirler ve aydınlatmayı %12 artırırlar. Matrix LED teknolojisi aynı zamanda "Tesla" kelimesini arabanın önündeki duvara yansıtmak gibi harika parti numaralarına da olanak tanıyor ve kablosuz (OTA) güncellemelerle daha fazla seçeneğin geleceği vaat ediliyor.


Model Y'nin ön camı, alt kısımdaki gövde hatlarına göre daha dik duruyor ve bu da ön dörtte üçüne tombul karikatürize bir görünüm kazandırıyor. İşin iyi tarafı, Model Y'nin iç kısmının Model 3'e göre çok daha geniş olmasının nedeni, daha büyük yükseltilmiş pencerenin çok daha uzun bir tavan çizgisine olanak sağlamasıdır.

Model Y, yandan bakıldığında yükseltilmiş bir Model 3'e benziyor ve gerçekçi olarak da öyle. Oranlar ve genel tasarım her iki araçta da aynı; Model Y, 167 mm'lik yerden yükseklikle yerden biraz daha yüksekte oturuyor. Bu bir crossover için fazla bir rakam değil ama çoğu sedan ve hatchback'ten daha fazla, bu da Model Y'nin bir miktar menzil pahasına daha fazla yere gitmesine olanak tanıyor.

Aerodinamik amaçlar için kapı kolları kapıyla aynı hizada bulunuyordu. Bu, kapıyı açmak için önce diğer taraftaki kolu itmeniz ve ardından çekmeniz gerektiği anlamına gelir. Alışmak biraz zaman alır ve kesinlikle en uygun çözüm değildir, ancak yağmur kazancı, alışmak için harcayacağınız birkaç güne değer.

Tesla Model Y, 19" ve 20" ebatlarında iki farklı jant seti ile sunuluyor. İlki daha geniş menzil ve biraz daha yumuşak bir sürüş sunarken, daha büyük 20'ler daha iyi görünüm ve gelişmiş yüksek hız stabilitesi sunuyor. Her iki seçenek de ucuz görünen ve hissettiren jant kapakları sunuyor, ancak aynı zamanda sürüş sırasında önemli ölçüde daha iyi bir verimlilik sağlayacak, bu da test aracımızın bunlara sahip olmasının nedeni.

Model Y'nin arka kısmı, belirgin arka lambaları ve akıcı hatlarıyla bir kez daha diğer Tesla modellerine benziyor. Temiz görünümü bozan tek şey, merkezi Tesla logosu ve aracın donanımını belirten küçük "çift motor" etiketidir.

Diğerleri arasında hafif bir ördek kuyruğu spoyleri, devasa arka cam ve imzalı arka lambalar var. Tüm çizgiler birlikte harika bir şekilde akıyor ve güzel bir görünüm yaratmak için birbirini tamamlıyor. Arka difüzör, daha sağlam bir görünüm için siyah plastikten yapılmış olup, aracın her yerinde devam ederek tekerlek davlumbazlarını, yan etekleri ve ön ve arka tamponları kaplar.

İç Mekan
Tesla Model Y'nin iç mekanı, mükemmel bilgi-eğlence özellikleri ve vasat malzeme seçimleriyle karakterize ediliyor. Uyum ve kaplama durumu eski Tesla modellerine kıyasla çok daha iyi, ancak malzemeler hala en iyi durumda değil. Gıcırtıların, tıkırtıların veya gıcırtıların neredeyse tamamen ortadan kalkması ileriye doğru atılmış büyük bir adımdır ve gemideki teknoloji sektörün en iyileri arasında kalır. Yapı kalitesi önemli ölçüde iyileştirildi, böylece panel boşlukları artık modern bir araç için çok daha uygun hale geldi.


Model Y, beyaz deri ve gümüş kaplama veya siyah deri ve ahşap kaplamayla seçilebilir. Bu, eski konfigürasyondaydı, muhteşem görünüyor ama aynı zamanda yaz sıcağında da önemli ölçüde yardımcı oluyor. Dezavantajı ise beyazın çok fazla leke tutması ve güzel görünümünü koruması için düzenli olarak temizlenmesi ve bakımının yapılması gerekmesidir.

Model Y'nin içine adım atan sürücü, minimalist bir iç mekan ve sade bir direksiyon simidi ile karşılanıyor. Gösterge paneli yok ve direksiyon kolonunun her iki ucundan yalnızca birer sap çıkıyor. Soldaki, flaşörleri ve ön cam sileceklerini çalıştırır, sağdaki ise vites seçicidir.

Direksiyon simidinin kendisinde yalnızca iki düğme ve dev bir Tesla logosu var. Bu düğmeler, merkezi ekranın yardımıyla araçtaki ayarların çoğunu kontrol eder. Bu, basit bir kullanım ve mükemmel kullanılabilirlik sağlar. Ses kontrollerinden hız sabitleyici özelliklerine ve yan ayna ayarlarına kadar her şeyi bu iki düğme yapar. Minimalist yaklaşıma sahip insanlar için harika bir entegrasyon.

Orta ekran, gerçek teknolojik ustalık sınıfının bulunduğu yerdir. Tesla yıllar boyunca sistemlerini optimize etmek için çok fazla zaman ve çaba harcadı ve şimdi piyasadaki en iyi kullanıcı deneyimlerinden birini olmasa da birini sunuyor. Aracın içindeki hemen hemen her şeyi kontrol eder ve tüm sürüş deneyiminin omurgasını oluşturur.

Ekranın altında, eğer bu seçenek mevcutsa, farklı cihazların kablosuz şarjı için yükseltilmiş düz bir yüzey bulunur, aksi halde küçük bir depolama alanıdır.

Ayrıca dev orta konsol saklama alanı da var. Tesla, tüm alanı daha iyi kullanmanızı sağlayan, Model Y'nin sahip olduğu resmi depolama bölücülerini bile satıyor. Bu alan, zarif bir şekilde kayan ve hoş bir premium hissi veren otomatik bir saklama kapağıyla kapanır.

Bardak tutucuları standart olarak kauçuk astarla birlikte gelir, ancak içeceklerin güzel beyaz iç mekanın her yerine dökülmesini önlediği için bu seferki bir lastik astarla donatılmıştır.

Kol dayanağının altında Tesla bölücülerle kaplanabilen başka bir büyük saklama alanı var. Oldukça derindir ve pek çok eşyayı saklayabilir; bu, gerçekten de gördüğümüz en pratik iç mekanlardan birine sahip olan Model Y'nin ortak temasıdır.

Tüm kapılarda büyük su şişelerini ve bazı atıştırmalıkları kolayca tutabilecek derin cepler bulunur.

Model Y'nin arka koltukları oldukça geniştir ve eğimli tavan çizgisine rağmen bol miktarda baş mesafesi mevcuttur. Bacak mesafesi de sorun değil, oturma yeri yeterince yüksek olduğundan arka koltukta oturanlar dizlerini kaldırarak garip bir pozisyonda oturmak zorunda kalmıyor.

Harika bir özellik, arka koltukların 3'ünün de ısıtılabilmesidir. Ancak ön orta ekran dışında herhangi bir kontrol bulunmuyor, bu nedenle Model Y'nin arkasında yolculuk yapıyorsanız ve üşüyorsanız, öndeki birinden koltuk ısıtmasını sizin için açmasını nazikçe istemeniz gerekecektir. Ön kol dayanağının arkasında bulunan iki adet USB-C çıkışı dışında arka koltuklar için başka bir özellik bulunmuyor.

Arka koltuklar da birkaç pozisyonda yatırılarak yolcuların daha rahat etmesi sağlanıyor. Alternatif olarak koltukları daha dik konuma getirerek bagaj kapasitesini artırabilirsiniz. Koltuklar ayrıca tamamen düz bir şekilde katlanabilir, bu da büyük eşyaları taşımanıza ve muazzam depolama alanından tam olarak yararlanmanıza olanak tanır.

Nisan ayında en çok satan otomobil modelleri belli oldu. Listede Şaşırtan Bir Modelde Var! Nisan ayında en çok satan otomobil modelleri belli oldu. Listede Şaşırtan Bir Modelde Var!

Gövde Ve Pratiklikler
Bagajdan bahsetmişken, nispeten küçük bir crossover için oldukça büyük. Açıklık yeterince büyük ve alçaktır, böylece büyük nesnelerin yüklenmesi sorun olmaz. Ancak eğimli tavan çizgisine dikkat etmelisiniz çünkü başlangıçta daha büyük eşyalar sığabilir, ancak kapıyı kapattığınızda arka cam parçalanabilir. Bir başka pratiklik artışı ise arka koltukların katlanmasının yalnızca bir düğmeye basılarak gerçekleştirilmesidir.

Tesla, bagaj kaplamanıza zarar vermemeniz için kauçuk bir kapak sunuyor. Bu tür kapaklar tüm saklama alanları ve ayrıca yer paspasları için mevcuttur. Bunları seçerek birinci sınıf histen biraz ödün vermiş olursunuz, ancak artık iç mekanınızın kirlenmesi veya ona zarar vermesi konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak.

Bagajın altında, şarj kablolarını veya diğer ekipmanları depolamak için kullanılabilecek büyük bir ikincil depolama alanı bulunmaktadır.


Tesla, Model Y için bir ek ücret sunuyor ve bu, uzun yolculuklar söz konusu olduğunda bir kez daha büyük bir avantaj sağlıyor. Ön depolama alanı büyük ve geniş ancak Tesla, içeriye çok ağır nesneler koymamanızı öneriyor. Bagajınızı ön kaputun ortasına kadar kaldırmanız gerektiğinden, erişilmesi zor bir alan. Model Y'yi vale moduna aldığınızda bagaj kapağını kilitlemenize yardımcı olur, böylece başkası araba kullanırken değerli eşyalarınızı orada güvenle saklayabilirsiniz.

Genel olarak Tesla Model Y, iki bagajın içinde ve içinde çok çeşitli saklama alanları sunarak pratiklik kategorisinde gerçekten öne çıkıyor. Bu, daha büyük aileler veya çok fazla bagaj taşıyan ancak yine de daha büyük bir aracın sıkıntısını istemeyen kişiler için büyük bir avantajdır.

Sürüş Tecrübesi
Tesla Model Y'yi kullanmak tamamen tarafsızdır. Araç hiç sportif değil ancak yol bilgisini sürücüye oldukça iyi aktarıyor. Direksiyon yumuşaktır ve çok hafiftir, ancak doğal olmayan veya çok sarsıntılı değildir. Süspansiyon özellikle 20 inçlik lastiklerde sert, ancak rahatsız edici olacak kadar da sert değil. Yine de daha akıcı bir sürüş deneyimini tercih ediyorsanız 19 inçlik olanları seçmek daha akıllıca bir karar olabilir.

Model Y'nin uyarlanabilir süspansiyonu veya direksiyonu yoktur, bu da her zaman aynı hissi verdiği anlamına gelir. Bu, günlük bir sürücü için iyi bir uzlaşmadır ve sürüş sizi hiçbir şekilde rahatsız etmez.

Etkileyici hızlanma rakamlarına rağmen Model Y Long Range'in yol tutuşu ve sürüş şekliyle bir spor araç olmaktan çok uzak olduğunu söylemek yanlış olmaz. "Gaz" pedalına bastığınızda da keyif verebilecek güvenilir bir günlük yol arkadaşı olacak şekilde tasarlandı ve tam da bunu yapıyor.

Büyük bir akü paketine sahip tamamen elektrikli bir araç olan Model Y, ağırlığı 2.000 kg'ın biraz üzerindedir. Bu, sürüş sırasında hissedilebilir ve viraj alırken veya sert fren yaparken bunu aklınızda tutmanız gerekir. Ağırlık merkezi nispeten alçak olsa da Model Y kıvrılıyor ve köşelere doğru çok fazla eğiliyor.

Tek pedalla sürüş özelliği harika çalışıyor ve aynı zamanda toparlanmaya da yardımcı oluyor. Şehirde dolaşırken fren pedalına basmaya neredeyse hiç gerek kalmıyor, bu da Model Y'nin sürüşünü oldukça sakin ve rahatlatıcı hale getiriyor. Yalnızca şehir içi yolculuk yapıyorsanız fren pedalını hiç kullanmayabilirsiniz, ancak bu durumda ya arada bir fren testi yapmanızı ya da çalıştıklarından emin olmak için yılda bir fren balatası muayenesi yapmanızı öneririz. normalde acil bir durumda.

Teknik Özellikler
Model Y'nin tüm özellikleri yatay olarak monte edilen 15 inçlik ekran yardımıyla kontrol ediliyor. Sol tarafı araçla ilgili yararlı güncel bilgilere ayrılmışken, daha büyük olan sağ tarafı öncelikle eğlence ve ikincil bilgilere yöneliktir.

Soldan başlayarak üst kısımda hız göstergesi, pil yüzdesi ve hız limiti gösteriliyor. Bu okumalar sürüş sırasında daima açık kalır ve ekranda yapılandırılamayan tek şeydir.

Sol ekranın orta kısmı hem dururken hem de hareket halindeyken mevcut araç durumunu gösterir. Model Y, hareket halindeyken diğer araçların ve etrafındaki her şeyin resimlerini çizer; bu, algınızı geliştirdiği ve fark etmediğiniz şeyler konusunda sizi uyarabildiği için trafik açısından harikadır. Ayrıca kameraları ve sensörleri yardımıyla tabelaları, trafik ışıklarını, tüm şeritleri ve farklı araçları gerçek zamanlı olarak çiziyor. Model Y, şerit çizilmemiş yollarda bile çevredeki trafiğe göre yapay olarak kendi şeridini çizebiliyor ve bu çok iyi çalışıyor.

Soldaki en alt kısım, direksiyon simidi kısayollarını veya medya çıkışlarını ve müziği ayarlamaya ayrılmış olup güncel bilgileri ve radyo kontrollerini gösterir.

Model Y'deki ses sistemi etkileyici derecede iyi. Diğer araçlarda çok fazla ekstra paraya mal olan birçok üst düzey sistemle rekabet edebilir, halbuki Tesla'da bu sistem tüm araçlarda standarttır. Şirket, "Bang & Olufsen"den mühendisleri işe aldı ve Tesla sistemi, rozetlerden yoksun olsa da, kesinlikle buna layık bir üstün çıktıya sahip.

Orta ekranın en alt kısmı, sürücünün kişisel tercihlerine göre klima kontrollerine ve bazı ekstra işlevlere ayrılmıştır. Bunlar, sık sık ayarlamak istediğiniz ve dolayısıyla bir tıklama uzağınızda olmasını istediğiniz ayarlar veya daha kolay erişmek istediğiniz ekstralar olabilir.

Artık ekranın yaklaşık üçte ikisini kaplayan sağ kısmını tartışmanın zamanı geldi. Aracın eğlencesinden ve ayarlarından sorumludur ve birçok kişinin Tesla modellerini rakiplerine tercih etmesinin tek nedeni budur. Sadece birkaç menü halinde düzenli bir şekilde düzenlenmiş çok çeşitli işlevler sunduğundan, bir kez daha minimalist trendi takip ediyor.

Model Y'nin yerleşik Wi-Fi'ye sahip olması, web'i zahmetsizce keşfetmenize ve tüm avantajlarından yararlanmanıza olanak tanır. Model Y aynı zamanda internet bağlantısı gerektiren birçok platform ve uygulamayı da kullanmanıza olanak tanıyor, böylece deneyiminiz daha keyifli hale geliyor. Hareketsizken film izleyebilir, farklı oyunlar oynayabilir veya yalnızca favori web sitelerinize göz atabilirsiniz. Tesla, Apple Car Play veya Android Auto'yu desteklemiyor, bu nedenle Google Haritalar veya Waze'i kullanmak için onların çevrimiçi sürümlerini kullanmanız gerekir; bu, ideal olmaktan uzak olsa da işe yarar.

Spotify'ın uygulanması harika bir karar ve eğer hesabınız yoksa Tesla size kendi hesabını sunuyor. Bu şekilde, kişisel bir aboneliğe gerek kalmadan, araç kullanırken en sevdiğiniz şarkıların keyfini özgürce çıkarabilirsiniz. Ek bir avantaj olarak bu da tamamen ücretsizdir.

“Joe Modu”, yakın zamana kadar tüm Tesla arabalarının sonunda bir OTA güncellemesiyle aldığı zamana kadar en çok talep edilen bir özellikti. Tesla'nın uyarı zillerini azaltır ve onları daha az müdahaleci hale getirir. Bu çanlar birçok insanı sinirlendiriyor ve bu Joe modu bu sorunu çözüyor. Arkasındaki hikaye komik, çünkü bu mod Joe adında bir adamın Elon Musk'a şikayette bulunan bir tweet'inin sonucu.

Ekranın eğlence kısmı araca ruh veren bir hile ve şu ana kadar Tesla modellerine özel bir özellik. Arabanızı kaplarsanız veya yeniden boyarsanız, içindeki animasyonlu versiyonun nasıl görüneceğini ayarlardan kolayca değiştirebilirsiniz. Ayrıca tıpkı polis memurlarının megafonlarıyla yaptığı gibi Matrix farlarını aracın dışında bir ışık gösterisi için kullanabilir veya dışarıdaki insanlarla konuşmak için dış ses sistemini kullanabilirsiniz. Bu aynı zamanda korna çaldıktan sonra dışarıda saçma bir melodi çalacak olan korna sesiyle de birleştirilebilir.

Müzikle ilgileniyorsanız, “Trax” adlı DJ setinde kendi melodilerinizi yaratabilirsiniz; bu aynı zamanda “Romance” özelliği için en iyi ortamı oluşturmanıza da yardımcı olabilir. Daha samimi bir atmosfer yaratmak için yapay bir şömineyi ve içerideki ısıtıcıları çalıştırıyor. Öte yandan “Emisyonlar” özelliği, yolcularınızın osuruk seslerini taklit ederek romantizmin tam tersini yapıyor.

Model Y'de keyfini çıkarabileceğiniz diğer uygulamalar Netflix, Disney+, YouTube ve Twitch'i içeren sinema uygulamalarıdır. Elbette bunları yalnızca dururken kullanabilirsiniz, ancak bu, başka hiçbir arabanın bir yerde beklerken bu kadar eğlenmenize izin vermediği gerçeğini değiştirmiyor. Bunu oyunlar bölümüyle birleştirirseniz o arabada kesinlikle sıkılmayacaksınız.

Elon Musk'ın uzay yarışına ve özellikle Mars'a takıntılı olması nedeniyle, Mars'ta aynı koordinatlarda olsaydınız şu anki konumunuzun nerede olacağını görebilirsiniz. Bu, hiçbir amaca hizmet etmeyen, ancak Model Y'nin içindeyken serinlik ve fütüristik hissi artıran kesinlikle tuhaf bir özellik.

Sürüş Konforu
Tesla Model Y'nin sürüş konforu çok iyi değil, kesinlikle öyle. Ancak engebeli test pistimizde kanıtlandığı gibi aşırı derecede sert değil. Başlıca zayıflıkları kısa tümsekler ve deliklerdir ve bunları doğrudan aktarır. Düzgün yollarda iyi bir performans sergiliyor ve otomobil, ilgi çekmeyen bir seyahat ortağı olarak kendini kanıtlıyor.

Kabin Gürültüsü
Model Y'nin kabini yeterince iyi yalıtılmamış ve çok fazla dış ses alıyorsunuz. Model Y'nin kendi ürettiği araçlardan çoğunlukla lastik gürültüsünü ve ara sıra klima sesini duyarsınız. Yol rüzgarları 50 km/s hızdan sonra da belirginleşiyor. 130 km/saatlik daha yüksek bir hızda kabin, bırakın Mercedes EQE'yi , Renault Megane E-Tech'ten bile daha gürültülüdür .

Tesla Model Y Uzun Menzilli Kabin Gürültüsü:
Hız    Kabin Gürültüsü
60 km/saat    56,5 dB
90 km/saat    60,6 dB
130 km/saat    65,5 dB
Hızlanma Ve Frenleme
Tesla Model Y Uzun Menzil çoğu insan için yeterince hızlıdır ancak Performans versiyonu kadar hızlı değildir. Hızı çok fazla drama yaratmadan artırır, ancak sonunda hız göstergesine bakarsınız ve sınırı çoktan aşmış olduğunuzu fark edersiniz.

Test aracımız için kullandığımız Model Y, 0'dan 100 km/saat hıza 5,2 saniyede ulaştı; bu, üreticinin belirttiğinden biraz daha yavaştı. Ancak dışarıdaki sıcaklık 38°C ile çok sıcaktı ve araç tüm gün boyunca kullanıldı, bu da beklenen 5,0 saniyenin kaçırılmasına katkıda bulunmuş olabilir.

2 tonun üzerindeki ağırlığıyla Model Y Long Range'i durdurmak hiç de kolay bir iş değil. İyi bir performans sergiliyor ve 100 km/s hızdan 38 m'de (125 ft) durana kadar duruyor; bu, bu kadar ağır bir araç için normal ancak modern bir crossover için ideal değil.

Tüketim
Tesla'nın rakiplerine göre en önemli avantajı verimliliktir. Model Y, pilini mükemmel bir şekilde kullanarak maksimum menzil sağlar. Testimizi 38°C ortam sıcaklığında, klima açıkken yaptık ve yine de harika sonuçlar elde etmeyi başardık. En düşük hızımızda Model Y o kadar az güç tüketiyordu ki, çok daha küçük EV'lerle yarışabiliyordu.

Tesla Model Y Uzun Menzilli Tüketim:
Hız    Tüketim    Menzil
60 km/saat    10,3 kWh/100 km    728 km
90 km/saat    14,2 kWh/100 km    528 kilometre
130 km/saat    22,4 kWh/100 km    334 kilometre
Şarj Hızı
Tesla Model Y Long Range, 250 kW'a kadar şarj edilebiliyor. Test modelimiz, pili hiçbir zaman en düşük yüzdelere ulaşmadığı için test sırasında yalnızca 170 kW'a kadar çıkmayı başardı, ancak sahibi, koşullar karşılandığında daha önce tam potansiyele ulaştığına dair güvence verdi.

Değerlendirme
Model Y, tüm otomotiv endüstrisinin en rekabetçi segmenti olan crossover'larda yer alıyor. Küçük Tesla diğer rakipleriyle birleşmek yerine gelip pazarı yerle bir etti. Geçen yıl dünyada en çok satan üçüncü araç oldu ve arzın nihayet normale dönmesiyle satışlar artmaya devam ediyor. Satın alırken seçim yapabileceğiniz çok fazla seçenek olmadan, adil bir fiyata geniş bir ürün yelpazesi sunar. Bu, özelleştirme seçeneklerini sınırlar ancak aynı zamanda kullanmayacağınız şeyler için fazla ödeme yapmamanızı da sağlar.

Model Y'nin en yakın rakibi Kia EV6'dır. Biraz daha küçük ama aynı zamanda biraz daha ucuz. EV6 daha fazla kişiselleştirme seçeneği, V2L şarj ve dünya çapında büyük bir bayilik ağı sunarken, iç mekan da aynı kaliteye sahip. Tesla çok daha fazla depolama alanı ve üstün Supercharger ağına erişim sunuyor.

Tesla Model Y'nin ikinci rakibi de Ford Mustang Mach-E karşısında Amerika'dan geliyor. Tesla'dan daha kompakt bir ambalajda şık stil ve mükemmel teknoloji sunuyor. Ne yazık ki Mach-E daha büyük pil paketini kullanamıyor ve daha yavaş şarjla daha düşük menzil sunuyor.

Editör: Ismail Usta