n
n
n
n
n Sosyal medya son 5 yılda Türkiye’de olduğu gibi tüm dünyada çok konuşulan ve kullanılan bir mecra haline geldi.
n
n Birçok kişi, kurum, kuruluş ve hatta kâr amacı gütmeyen kurum/kuruluş twitter sayfası açtı ve kendisini hedef kitlesine anlatmaya çalıştı.
n
n Twitter öyle bir hale geldi ki herkes tüm dilek, şikayet, beklenti ve önerilerini kendine ait twitter sayfasından ilan eder oldu.
n
n Twitter sayfasına erişimin engellenmesi ile iş dünyası da bu engellemeden nasibini alacak. Hemen nasıl olacağını ifade edelim.
n
n Yukarıda da belirttiğim gibi twitter gibi sosyal medya mecraları ile işletmeler pazarlama çabalarını dijital platformlarda gerçekleştiriyor. Sadece twitter değil facebook youtube gibi sosyal medya mecralarının tamamını etkin şekilde kullanıyorlar.
n
n Twitter gibi sosyal medya mecraları dijital pazarlamanın en önemli mecraları. Twitter ve facebook müşteri şikayet sisteminin önemli birer merkezi haline geldi. Önceden insanlar şikayetlerini değişik platformlarda dile getirirken facebook, twitter gibi platformlar sayesinde hiçbir aracıya gerek kalmadan şikayetlerini doğrudan şirketlere iletme imkanına sahipler. Şirketler de almış oldukları şikayetleri doğrudan ve kısa bir sürede müşterileri ile doğrudan yani hiçbir aracı kullanmadan çözümlerini yine dijital platformlardan ulaşıyorlar. Ancak twitter kapalı olduğundan bu yana kadar ki süreçte yine klasik sisteme geri dönüldü ve işletmeler ve müşterileri arasındaki mesafe arttı.
n
n Yani klasik şikayet sistemine geri dönüş demek şirketlerin bu zamana kadar dijital platformlara yapılmış olan yatırımların da geri dönüş oranının ve zamanının da gecikmesi demek. Elbette durum böyle olunca da ortaya bir maliyet çıkacak ve bu durumun doğal bir sonucu olarak da işletmenin maliyetlerin artması nihai tüketiciye yansıyacağı anlamına geliyor.
n
n Bilindiği gibi sosyal medyanın diğer iletişim kanallarından en büyük artısı sosyal medyanın ücretsiz olması. İnsanların kullandıkları teknolojik cihazlar sayesinde de müşteri ile işletmenin günün her saatinde dünyanın her yerinden etkileşim haline olması. Sosyal medyanın etkisi bu kadar güçlü işte.
n
n İnsanlar kullandıkları akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar gibi cihazlar ile dünyanın her yerinden sevdiği, beğendiği takip ettikleri markalara erişiyor ve bu platformlar sayesinde de duygu ve düşüncelerini anlık olarak paylaşma şansına sahip oluyorlar.
n
n Dijital pazarlamacılar muhakkak ki alternatif mecralar yaratacaklardır ancak bu arada da yaratılacak olan yeni mecralar ortaya çıkıncaya kadar işletmeler ile müşterileri arasındaki iletişim sorunu söz konusu olacaktır.
n