E-ticaret işletmelerin online bir mağaza açarak internetten satış yaptığı iş modeline verilen isimdir. Son dönemlerde popüler olmasının arkasında yatan en önemli etkenlerden birisi de internetten yapılan alışverişlerin artış göstermesidir. Bu nedenle günümüzde birçok kişi ve işletme bir iş planı çerçevesinde hareket etmekte ve kendilerine ait bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmaya başlamaktadır.

Bazı işletmeler kolayca e-ticaret yapmaya başlarken bazıları ise bu süreçte yardıma ihtiyaç duyabilmektedir. E-ticaret Nedir? Nasıl Yapılır adlı bu yazımızda e-ticaret yapmak istiyorum diyen işletmeler için e-ticaretin nasıl yapılabileceğinden bahsedeceğiz. Siz de yazımızı inceleyebilir ve böylece e-ticaret yapmak hakkında bilgi edinebilirsiniz.

E-ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret nasıl yapılır sorusuna yanıt arayan kişi ve işletmelerin tercih edebileceği belirli yöntemler bulunur.

·      E-ticaret Sitesi Kurmak

·      E-ticaret Pazaryerlerinde Mağaza Açmak

·      Sosyal Medyadan Satış Yapmak

Tercih edebileceğiniz belirli yöntemlerdir. E-ticaret sitesi kurmak isteyen kişi ve işletmeler kendilerine ait sanal bir mağaza açarak satış yapmaya başlarken e-ticaret pazaryerlerinde mağaza açmak isteyen işletmeler Trendyol, Hepsiburada, N11 gibi platformlar üzerinden satış yapar. Sosyal medyadan e-ticaret yapacak olan işletmeler ise TikTok, Instagram, Facebook gibi sosyal medya platformları üzerinden satış yapmaya odaklanmaktadır.

Günümüzde birçok işletme ya e-ticaret sitesi kurarak hareket etmekte ya da hem e-ticaret sitesi hem de e-ticaret pazaryerlerinde mağaza açarak satış yapmaya başlamaktadır.

E-ticarete Nasıl Başlanır?

E-ticaret yapma yöntemine karar verdikten sonra e-ticarete başlamak için belirli adımların tamamlanması gerekmektedir. E-ticarete başlamak için yapmanız gerekenler şunlardır:

·      E-ticaret için iş planınızı hazırlayın.

·      Hedef kitle ve rakip analizi yapın.

·      Satacağınız ürünlere karar verin ve tedarikçi bulun.

·      E-ticaret sitesi kurmak için bir alt yapı seçin.

EPD (Çevresel Ürün Beyanı) Belgesi Nedir? EPD (Çevresel Ürün Beyanı) Belgesi Nedir?

·      Sitenizi tasarlayın ve ürünlerinizi yükleyin.

·      E-ticaret sitenizden ödeme almak için sanal pos anlaşması yapın.

·      E-ticaret sitenizden sattığınız ürünleri uygun fiyatlar ile göndermek için kargo anlaşması yapın.

·      Hedef kitlenize ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapın.

Sizler de bu adımları tamamlayarak e-ticarete başlayabilir ve internetten satış yapabilirsiniz.

E-ticaretin Avantajları Nelerdir?

E-ticaret yapmak kişi ve işletmelere birçok avantaj sağlamaktadır.  E-ticaretin avantajları şunlardır:

·      E-ticaret yapan firmalar geniş bir hedef kitleye hitap eder ve böylece daha fazla müşteriye ulaşma şansı yakalar.

·      Perakende ticarete göre e-ticaretin maliyetleri daha düşüktür.

·      E-ticaret sitesi kurarak işletmeler 7 gün 24 saat açık olan bir sanal mağazaya sahip olur ve böylece sürekli satış yapabilirler.

·      E-ticaret sitesi kuran markalar sitelerini pazaryeri platformlarına entegre ederek de satış yapabilir.

·      Markalar müşterilerin davranışlarını izleyerek onlara özel çözümler sunabilmekte ve böylece satışlarını artırabilmektedir.

·      Kullanıcı dostu olarak tasarlanan bir e-ticaret sitesi sayesinde işletmeler satışlarını kolayca yapabilmektedir.

·      Markalar e-ticaret sayesinde daha kolay bir şekilde stok yönetimi yapabilmektedir.

E-ticaretin kişi ve işletmelere sağladığı başlıca avantajlar bunlardır. Sizler de bu avantajlardan yararlanmak istiyorsanız e-ticaret sitesi kurulumu gerçekleştirebilir ve internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

E-ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret yapan kişi ve işletmelerin dikkat etmesi gereken belirli şeyler bulunur. E-ticarette dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

·      Arz talebe önem verin ve satışı fazla olacak ürünlere yönelin.

·      Rekabetçi fiyatlandırma stratejisi yürütün ve rakiplerinizin önüne geçin.

·      Sitenizi kullanıcı deneyimini ön planda tutarak tasarlayın.

·      Stok yönetimine önem verin.

·      Müşterilerinizin güvenliğini sağlayın.

·      Lojistik ve teslimat yönetimini önemseyin.

·      İyi bir müşteri hizmetleri deneyimi sunun.

·      Satış sonrası yönetime önem verin.

Sizler de bunları önemseyerek e-ticaret yapabilir ve böylece profesyonel bir hizmet sunarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Kaynak: www.ticimax.com

Editör: Ozge Ozkan