n
n n Eğitim herkesi ilgilendirir.
n n “Beşikten mezara kadar “ öğrenmenin ötesinde aynı toplumda yaşayan insanların olumlu ya da olumsuz davranışları birbirlerini etkiler.
n n Eğitim davamız, milletimizin var olma mücadelesinin adıdır.
n n Türkiye’nin eğitim davası, göreceli olmaktan çıkarılıp yerel, ulusal ve uluslararası özellikleri/ değerleri bünyesine alacak şekilde objektifleştirilmedikçe sağlıklı gelişemeyecektir.
n n Davamız budur ve bu olmaya devam edecektir. Bunun için yapamayacağımız fedakarlık olmamalıdır.
n n Milli Eğitim davamızın kıymeti, milletçe eğitim bakanımıza, il ve ilçe milli eğitim müdürlerimize ve en önemlisi de öğretmenlerimize verdiğimiz değer kadardır.
n n Eğitim ordumuzun başkomutanı eğitim bakanımız, kendilerini öğretmenlerden biri olarak kabul ettiği sürece kararlarında isabet kaydedecektir. Zira, yönettiği insanlardan biri olmak, başarının ilk adımıdır.
n n Ankara’da eğitimle ilgili bir karar alındığında etkisi Türkiye’nin en ücra köşesinde yaşayan dahil olmak üzere on yedi milyon çocuk ve gencimizi, otuz dört milyon anne ve babamızı, hepsi üniversite mezunu yediyüz elli bin öğretmenimizi doğrudan, geriye kalan yirmi beş milyonu da dolaylı olarak etkiler.
n n Hiçbir bakanlık bu kadar etkili değildir.
n n İşte eğitim davamız ve bakanlığı bu kadar önemli ve etkilidir.
n n Eğitim davamız ile herkes ilgilenmelidir.
n n Eğitim davamız, insanımızın dünyasını olduğu kadar ahretini de inşa etmektedir.
n n Ancak çoğu kez de yıkmaktadır.
n n Eğitimde yıkım ekipleri her zaman işbaşındadır. Bu yıkım ekibine karşı çalışacak inşa ekibi, en az yıkım ekibi kadar cesur ve becerikli olmalıdır.
n n Aksi halde başarması ve bu yıkımı durdurması mümkün değildir.
n n Bu nedenledir ki, eğitim ordumuzun merkez ve taşra örgütleri yaptıklarının ve aldıkları kararların önemini kavramalıdır. Aksi halde çok geç kalınabilir.
n n Selam ve sevgi ile…
n