Girişimci olmak çoğunlukla risk almayı ve cesur olmayı gerektirir. Özel sektörden umduğunu bulamayanlarla, devlet kurumlarındaki işleri sıkıcı bulanlar kendi işletmelerini kurmak isteyebilir. İşte burada devreye girecek olan girişimcilikte yapılan en büyük hatalar nelerdir sorusu hayati öneme sahiptir. Girişimcilikte daha önceki insanların yapmış olduğu hatalardan sakınmak ileriye gidebilmek için önemlidir. Sizler için bu yazımızda girişimcilikte yapılan en sık hataları paylaşacağız...
Pazar Araştırması Yapmamak
Herkes bu ürünü zaten alır demek oldukça yanlış bir düşüncedir. Bu düşünceden kurtulup, gerçekten insanların bu ürünü satın alıp almayacağını analiz etmek gerekir. Bu da yalnızca pazar araştırması yaparak mümkün olur. Hedef kitlenizi iyi analiz etmek gerekir. Örneğin hangi yaş grubundan, kimlere hitap edeceksiniz önemli soru işaretlerinden birisidir. Potansiyel müşterileriniz kimler olacak, rakipleriniz aynı ürünleri ne şekilde üretiyor ve hangi fiyata satıyor bilmeniz gerekir. Bu adımları atmadan bir piyasaya girmek çok büyük risk oluşturacaktır.
Müşteriyi Tanımamak
Ürünü veya hizmeti kendin için tasarlamak, müşterinin gerçek beklentilerini göz ardı etmek demektir. Bu anlamda müşteriyle empati kurulması gerekir. Müşteriyle test yapmak, geri bildirim almak ve ürünleri de buna göre şekillendirmek gerekir.
Aşırı Harcama veya Az Harcama
Her şeyin en iyisi olsun demekle, hayati öneme sahip bir yatırımı pahalı diye geri çevirmek yine büyük risk oluşturacaktır. Maliyet olmasın diye hayati yatırımlardan kaçınırsanız, gelecekte sizlere çok büyük katkı yapabilecek unsurları da göz ardı etmiş olursunuz...