O bildiğimiz D-Max artık tamamen elektrikli! Japon otomotiv devi Isuzu, yıllardır Türkiye'de ve dünyada pick-up tutkunlarının favorisi olan D-Max modelinin EV versiyonunu görücüye çıkardı. İlk bakışta klasik D-Max havası korunsa da kaputun altı artık sessiz ama çok güçlü bir elektrikli sistemle dolu.
Yük Taşıma Canavarı Şimdi Elektrikli
5,2 metrelik dev gövdesiyle Ford Ranger’a rakip olan D-Max EV, 3.500 kg çekme kapasitesi ve 1.000 kg yük taşıma gücüyle sınıfının hakkını fazlasıyla veriyor. Dizel modele göre yük kapasitesi biraz düşmüş olsa da bu fark, altındaki 66,8 kWh’lik bataryayla fazlasıyla telafi ediliyor.
Tek Şarjla 360 KM’ye Kadar Menzil!
D-Max EV’nin bataryası, WLTP’ye göre 263 km menzil sağlarken, şehir içi kullanımda bu mesafe 360 kilometreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca hızlı şarj desteği sayesinde, 50 kW’lık istasyonda sadece 1 saatte %20’den %80’e ulaşabiliyor. Yani kısa molalar artık çok daha anlamlı olacak!
Dizel Gibi Güçlü, Ama Sessiz ve Temiz
Aracın çift motorlu yapısı, toplamda 188 beygir güç ve 325 Nm tork üretiyor. Yani dizel versiyonlara kafa tutan bir performans, hem de emisyon sıfır şekilde! Maksimum hızı ise 130 km/s. Üstelik 4x4 sistem ile her türlü zemin koşulunda üstün sürüş deneyimi garanti.
Fiyat Henüz Net Değil, Ama Beklentiler Yüksek
Isuzu, D-Max EV’nin fiyat etiketini henüz açıklamadı. Ancak dizel modelin 41 bin dolar civarında satıldığı göz önüne alındığında, elektrikli versiyonun da benzer bir seviyede konumlanması bekleniyor. Avrupa yollarında bu yıl göreceğimiz araç, Birleşik Krallık ve diğer pazarlara ise 2026’da ulaşacak.