Düzensiz bir yaşam temposu içinde dengesiz ve yetersiz beslenmenin ani kilo artışlarıyla beraber birçok rahatsızlığı da tetiklemekte olduğunu ifade eden Diyetisyen Şilan Alyamaç, yaşam kalitesini olumsuz etkileyen kilo probleminin sağlık problemlerinin temelini oluşturup, ileride oluşabilecek rahatsızlıkların erken dönemde ortaya çıkabilmesine de sebep olduğunu dile getirdi.

Tüketiciler İçin Müjde: Otomotivde '6 Ay-6 Bin Kilometre' Süresi Uzatıldı! Tüketiciler İçin Müjde: Otomotivde '6 Ay-6 Bin Kilometre' Süresi Uzatıldı!

Uzmanindan Saglikli Kilo Verme Onerileri-1

Vücut kitle indeksinin istenilen aralıkta olmamasının diyabet, hipertansiyon, kolesterol, böbrek rahatsızlıkları ve kalp hastalıklarına zemin hazırlamakta olduğunu vurgulayan Alyamaç, “İdeal vücut ağırlığı fiziksel açıdan motive ederken, psikolojik olarak da daha iyi hissetmeyi sağlamaktadır. Diyet listeleri oluşturulmadan önce mutlaka ideal kilonun hesaplanması gerekmektedir. İdeal kilo hesaplandıktan sonra vücut kitle indeksiniz ölçülerek kilo seviyesi öğrenilmelidir. Vücut kitle indeksine göre diyet listesindeki besin ve gıda miktarları belirlenmektedir. Hücrelerin doğru bir şekilde belirli bir düzen içinde çalışması için düzenli ve sağlıklı beslenmek gerekmektedir. Vücut için gerekli olan enerji karbonhidratlar, vitaminler, proteinler, mineraller yardımıyla alınabilmektedir” ifadelerini kullandı.

Uzmanindan Saglikli Kilo Verme Onerileri-2
Sağlıklı zayıflamak için uygulanabilecek önerileri anlatan Alyamaç, “Bol su içilmelidir. Diyet listelerinizde bulunan yeşil sebzelerle, taze meyveler tüketilmelidir. Doğal işlenmemiş gıdalar tüketilmeli, lifli besinler tercih edilmelidir. Asitli içecekler, alkol, şeker içeren yapay meyve suları yerine yeşil çay gibi bitki çayları tercih edilebilir. Türk kahvesi yağ yakımına yardımcı olduğu için günde 1 bardak Türk kahvesi tüketilmelidir. Her gün en az yarım saat düzenli yürüyüşler yaparak kilo probleminin neden olabileceği hastalıkların riski azaltılmalıdır. Hayvansal gıdalardan olabildiğince uzak kalarak, doymuş yağları tüketmeden, kızartma tipi besinleri tüketmeyerek, sakatatlardan da uzak durulmalıdır” şeklinde konuştu.