E-ticaret pazarlamanın internet üzerinden yapılan şeklidir. Geleneksel ticarete göre daha kolay ve avantajlı olduğu için her geçen gün sektöre girenler artış gösterir. E-ticaret nedir, e ticarete nasıl başlanır gibi sorular pek çok kişi tarafından merakla incelenir.

Buna dair planlarınız bulunuyorsa, ilk aşama e ticaret şirketi kurmaktır. Zira bu işlemler için bir firmanızın olması gerekir. Ancak kurmanız gereken firmanın türüne dair kural yer almamaktadır. Dolayısıyla limited, anonim ya da şahıs şirketleri kurulabilir. Her birinin kurulum şekilleri ve gerekli olan belgeler farklıdır.

Firmanızı kurduktan sonra hangi ürünleri satacağınıza karar vermeniz gerekir. Bu hususta neler satacağınız, kaç çeşit ürün bulunduracağınız tamamen size bağlı bir konudur. Günümüzde en popüler bazı e-ticaret ürünleri şöyledir;

1.     Robot süpürgeler

2.     Akıllı telefonlar

3.     Evcil hayvan mamaları

4.     Spor ürünleri

5.     Giyim sektörü

6.     Ofis ürünleri

7.     Hırdavat malzemeleri

8.     Kişisel bakım ürünleri

9.     Hobi ürünleri

10.  Kozmetik ürünleri

Bunların dışında da ürünler yer almaktadır. Eğer farklı olmak istiyorsanız, niş bir alan da seçebilirsiniz. Eğer sıfırdan e-ticaret nasıl yapılır için bir plan da kurarsanız, daha doğru ve planlı adımlar atabilirsiniz. İnternet sitenizin yanı sıra pazaryerlerinde satış yapmayı düşünüyorsanız, e ticaret entegrasyon hizmetlerinden yararlanmanız faydalı olacaktır.

Alan ve Şirket Adları Belirlemek

Alan ve şirket adı belirlemek, e ticaret nasıl yapılır için en zorlu adımlardan bir tanesini oluşturur. Çünkü şirket adınız, potansiyel müşterilerinizin sizi nasıl tanıyacağını gösterir. Seçeceğiniz isim sizi yansıtmalı, özgün olmalı ve akılda kalıcı olmalıdır. Bu alan adı için de geçerlidir.

Ancak bir ismi çok sevmişseniz ve tam sizi yansıtıyorsa, ilk sizin aklınıza gelmemiş olabileceği de göz önünde bulundurulmalıdır. Bu nedenle öncesinde incelenmeli, eğer doluysa farklı bir tane düşünülmelidir.

E-ticaret Altyapısını Belirlemek

E-ticaret sitesinin alt yapısı oldukça önemlidir. Her kadar e ticaret nedir sorusunda dile getirilmese de altyapı, bir sitenin ne kadar güçlü ve güvenilir olduğunu gösterir. Zayıf bir altyapınız bulunuyorsa satış hacminiz gittikçe düşecektir. Çünkü insanlar yavaş işleyen, karmaşık ve güvenliğinden emin olamadıkları bir siteyi tercih etmek istemez.

Günümüzde üç farklı seçenekten bahsedilebilir. Birincisi ücretsiz bir şekilde kullanıma sunulan altyapılardır. Bunlar açık kaynak kodlu olduğu için bir güvenlik sorunu oluşturur. Ayrıca firmanızın hacmi büyüdükçe size yetersiz gelir. Bu nedenle yavaşlamalar, çökmeler gözlemlenir.

İkincisi ise özel yazılımlardır. Bu avantajlı gibi dursa da size özel bir yazılım uzun bir süre gerektirir. Dolayısıyla işinize hızlı bir şekilde başlamanızı engeller. Bunun yanı sıra ayırmanız gereken maddi kaynak da daha fazladır.

E ticaret nasıl yapılır diyorsanız, tercih edebileceğiniz üçüncü ve son seçenek hazır olanlardır. Bunlar farklı paketler halinde teklif edilmektedir. Böylece her birini inceleyebilir, aralarından sizin için en uygun olanlarını kullanabilirsiniz.

Üstelik başlangıçta düşük bir seçeneği tercih etmişseniz ancak size yetersiz gelmeye başlamışsa, sonradan farklı bir tanesine kolay bir şekilde geçebilirsiniz. Paket tercihi yaptıktan sonra sitenizin hazırlanması da buna göre yapılacaktır. Sizin kısa bir süre beklemeniz yeterlidir. SEO uyumlu, kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkaran tasarımlar, size en iyi hizmetleri sunacaktır.

Yurt Dışı Turlarında Mutlaka Denemeniz Gereken Etkinlikleri BalenTur İle Öğrenin
Yurt Dışı Turlarında Mutlaka Denemeniz Gereken Etkinlikleri BalenTur İle Öğrenin
İçeriği Görüntüle

Logo ve Görsel Çalışmalar

Eğer kurumsal bir e-ticaret sitesi imajı oluşturmak ve müşterilerinize güven vermek istiyorsanız, logonuzun olması şarttır. İnsanlar bu durumda hem sizi daha kolay hatırlayacak hem de güvenerek daha fazla alışveriş yapacaktır.

Bu nedenle e-ticaret nasıl yapılır diyenlerin bir logosu da bulunmalıdır. Böylece sektöre yeni adım atsanız bile rakipleriniz ile daha iyi yarışabilirsiniz. Ancak her logonun da verimli bir sonuç teklif etmeyeceği de bilinmelidir.

Logonuz bir düşünceyi, duyguyu yansıtmalıdır. Müşterilerinize bir mesajı aktif bir şekilde gönderebilmelidir. Özgün olmalı, sadece akıllara sizi getirmelidir. Eğer alanında profesyonel bir firmayla çalışırsanız, paket kapsamında logoyu da elde edebilirsiniz.

Rakip Analizi Yapmak

Sıfırdan e-ticaret nasıl yapılır diyorsanız, bir web sitesi oluşturduktan, logo işlemlerinin de tamamlanmasından sonra satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ancak öncesinde içinde bulunduğunu sektörü incelemek rakiplerinizin neler sattıklarını, bunların kalitesini ve ne kadar fiyat verdiklerini öğrenebilirsiniz.

Reklamlarını ve tanıtım faaliyetlerini görebilir, tüm bunlara göre kendi stratejinizi daha iyi bir şekilde oluşturabilirsiniz. Bundan sonra kendi ürünlerinizi ekleyerek satış yapmaya başlayabilirsiniz. Rakip analizinin ardından en karlı e ticaret ürünlerini satmaya başlayabilirsiniz.