HaberlerSamsun haberE-Ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirim?

E-Ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirim?

E-Ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirim

E-ticaret her geçen gün albenisini arttırıyor. Dünya genelinde özelikle gelişmiş ülkelerde çok daha ileri seviyede olmasına karşın ülkemizde e-ticaret formatına henüz gereken ilgi gösterilmiyor.

Fakat tüketiciler açısından baktığımızda Türkiye çok büyük bir potansiyel barındırıyor. Bugün sadece ülkemizde 38 milyonun üzerinde Instagram kullanıcısı var. Bu da neredeyse ülke nüfusunun yarısı ediyor.

Sadece bu rakam bile e-ticarete neden yönelmeyim, e-ticaretin getirdikleri neler, e-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim sorularının cevapları peşinde koşmanın ne kadar elzem olduğunu gösteriyor. Fakat sadece e-ticaret yapmak istemekle iş bitmiyor. Alıcıların ürünü görmesi ve satın alması gerekiyor. Bu kapsamda geniş bir araştırma yaptık ve sizin için internetten nasıl satışlarınızı arttırabileceğiniz derledik.

 E-Ticaret Satışlarını Arttırmanın Yolları

 E-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim konusunda dikkat etmeniz gereken detaylar şunlardır:

  • Pazar yerine dikkat. Özellikle yeni kurulan e-ticaret siteleri kısa sürede satışlara başlayacaklarını düşünürler. Bu yüzden açılış gününe odaklanır, büyük hazırlıklar içerisine girerler. Fakat işin aslı pek öyle olmuyor. Yeni kurulan, küçük ve orta ölçekli e-ticaret sitelerinin hemen sipariş alması oldukça zor. Hatta reklam vererek bile zor. Bu yüzden de sıcak satışın geleceği Pazar yerlerine entegre olmak daha mantıklı.

Pazar yerleri ulusal ve uluslararası seviyede var. Bunların her birisinin komisyon oranları farklı. Bu yüzden geniş bir araştırma yapmalı ve komisyon oranlarına göre bir pazara dahil olmalısınız. Fakat hangi pazara gireceğinizde tek belirleyici komisyon ücreti olmamalı. Çünkü fazla satış yaptığınızda komisyon ücreti pek de gözünüze görünmez. Oysa hiç satış yapamamak komisyon ödetmediği gibi size para da getirmez.

  • Özel kampanyalar düzenleyin. Kampanya, indirim gibi sözcüklerin kendisi dahi insanlarda olumlu etki uyandırır. Bu yüzden günlere, özel zamanlara yönelik kampanyalar, indirimler düzenleyerek dikkat çekebilirsiniz. Özellikle kişiye özel indirim konsepti sunan firmalar müşterileri ile daha duygusal bir bağ kurmakta, müşteri sadakatini daha kalıcı yapmaktadırlar.
  • Ücretsiz kargo seçeneği uygulayın. Kargo, E-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim diyenler için önemli bir detaydır. Ülkemizde ücretsiz kargo fikri yoğun igi görüyor. Bunu illa ki bütün satışlarınızda yapmak zorunda değilsiniz. Kimi zaman belli bir ücret tutarının üzerine de ücretsiz kargo uygulayabilirsiniz. Bu durumda insanlar çoğu zaman kargo ücretini ödemektense daha fazla ürün almayı tercih edebilmektedirler.
  • Google Ads reklamlarını önemseyin. E-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim diyenlerin mutlaka reklama ihtiyacı vardır ve Google, reklamlarını Google Ads üzerinden yürütüyor. Burada üyelik oluşturup alışveriş reklamları verebilirsiniz. Doğru stratejilerle ürünlerinizi hedef kitlenize gösterebilirsiniz.
  • SEO uygulamaları çok önemli. İnternet söz konusu olduğunda zaten SEO nun olmaması düşünülemez. Mutlaka sitenizin genel SEO problemlerine çözüm üretin. İçerik tanıtımlarınızın SEO uyumlu metinler olmasına dikkat edin.

Daha kampsamlı rehber için E-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim yazıyı okuyabilirsiniz.

  E-ticaret Hakkında Güncel ve Doğru İçeriklerin Adresi

Daha ayrıntılı bilgiler için uluhanbingoldag.com sayfası üzerinden dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimine dair çok geniş bir içerik bulabilirsiniz. Site yöneticisinin yıllar içerisinde edindiği deneyimlere dayanarak oluşturduğu sayfada dijital pazarlamaya yönelik çok fazla içerik var. E-ticaret satışlarını nasıl arttırabilirim ve buna benzer her konuda içerik bulabilir, detaylarını inceleyerek pazarlama stratejilerinizi gözden geçirebilir, buna göre şekillendirebilirsiniz.

Sayfada sürekli yeni içerikler ekleniyor. Çünkü işin içerisine dijital kavramı girdiğinde çok daha hızlı bir değişim, gelişim yaşanıyor. Bu yüzden bizler her birisini kısa sürede takip etmekte zorlanıyor. Fakat söz konusu sayfada en yeni, en güncel içeriklere yer veriliyor. Bu da bize pazarlama alanında en son gelişmelere göre neler yapılabileceği konusunda fikir veriyor.